نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

به برنامه زیر نظر «مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی»، رسمی گفته می‌شود

هفت‌برکه – گریشنا: پس از انتشار پیش‌خبر برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی (در گریشنا) انتقادهایی در بخش نظرات مطرح شد. بیت‌الزهرا(س) گراش در توضیحی به برخی مسائل مطرح شده، از جمله استفاده از عنوان «رسمی»، زمان و مکان برگزاری، انتخاب مداح و سابقه این برنامه در گراش پاسخ داده است.

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تبارک و تعالی فی کتابه الکریم :
ان السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا

و قال علی(علیه السلام) : الا و ان الخطایا خیل شمس حمل علیها اهلها و ان التقوی مطایا ذلل حمل علیها اهلها (نهج البلاغه خطبه ۱۶)
آگاه باشید گناهان همچون مرکب‌های سرکش است که گنهکاران بر آنها سوار می‌شوند و تقوا مرکبی است راهوار و آرام که صاحبانش بر آن سوار می‌شوند.

در راستای مطلبی که گریشنا در رابطه با همایش های شیرخوارگان حسینی نوشته و کامنت های مربوطه، بر خود لازم دانستیم با توجه به اظهارنظرها درباره مراسم شیرخوارگان نکاتی را عرض کنیم:

اولا نقد کردن کار بدی نیست، ولی چگونه نقد کردن در مورد برنامه‌ای که احتمالا شما به کم و کیف و ریزه‌کاری های آن آگاهی ندارید، دقت بیشتری را می‌طلبد که خدای ناکرده بی جهت شخصیتی مورد هتک و اهانت قرار نگیرد و از این بالاتر سخنی گفته نشود که مورد خشم و غضب خدا قرار گیرد.

اینکه آقای عباسپور اظهار کرده اند برنامه شیرخوارگان حسینیه ابوالفضل، تنها مراسم رسمی است. آیا به کار بردن کلمه رسمی و غیر رسمی از نظر شما توهین به جلسه امام حسین(ع) است؟ پس بگذارید معنای رسمی و غیر رسمی را در این رابطه برایتان تبیین کنیم. 

منظور از رسمی این است که برنامه زیر نظر مجمع جهانی شیرخوارگان با تمامی مصوبات جلسه از جمله پاسخ گو بودن به هرگونه اتفاق، اهدا جوائز و … می باشد و غیر رسمی یعنی اینکه زیر نظر مجمع جهانی شیرخوارگان نمی‌باشد. این همه حاشیه و بگو مگو که در مقوله مجادله باطل می‌گنجد، با این جملاتی که فهم آن بسیار آسان است (گفت‌‌های آقای عباسپور) تعجب هر انسان عاقلی را بر می انگیزد.

کسانی که رسمی و غیر رسمی را لقلقه زبان خود کرده‌اید، آیا از خود نمی‌پرسید شاید این برچسب‌ها خلاف واقع باشد و در پیشگاه خدا مسئول باشید؟ چه قضاوت‌های نادرستی که در کامنت ها نشد؛ معلوم هست بعضی، آگاهی‌شان نسبت به اینگونه مراسم کم است. 

نسبت به اجرای زمان مراسم (صبح یا بعد از ظهر) باور بفرمایید سال‌های قبل از طرف سازمان تبلیغات به ما گوشزد می‌شد که باید مراسم همزمان با کشور، صبح اجرا گردد اما عملی شدن این پیشنهاد زمان‌بر بود تا این که سال گذشته موفق به انجام این کار شدیم.

ضمنا اعلام می‌داریم اول ارگانی که در شهر گراش نسبت به اجرای این مراسم اهتمام داشته است، بیت الزهرا و هیئت پیروان عترت (واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام) می‌باشد که شروع کار با پیشنهاد آقای حاج کریم جعفری مسئول هیئت رزمندگان با دستور از استان بود. این برنامه اولین بار در گراش در سال ۱۳۸۴ و در بیت الزهرا(س) اجرا شد که سال‌های بعد به علت شرکت گستردگی و استقبال خواهران مکان آن به حسینیه ولی عصر (برق روز) منتقل شد که حدود ۱۵ سال است سابقه اجرا دارد.

و در پاسخ به افرادی که گفته اند «چرا هر سال به آقای عباسپور می‌گویید و به دیگر مداحان شهر نمی‌گویید؟» قدری انصاف به خرج دهید. در اجرای مراسم شیرخوارگان از بسیاری از مداحان شهر (آقایان حسین شیری، خوشبخت، غیاثی، رزمان و عباسپور) استفاده شده است.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

بیت الزهرا(سلام الله علیها)

توضیح گریشنا: تنها کامنت‌های با نام و ایمیل مشخص در این مطلب منتشر می‌شود.

خروج از نسخه موبایل