نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

چه کسی دیوار استادیوم را ساعت ۴ صبح خراب کرد؟

هفت‌برکه – گریشنا: یک عده می‌گویند کار باد دیشب است. یک عده هم می‌گویند دیوار نم کشیده و خودبخود خراب شده است. بعضی‌ها هم معتقدند مشیت الهی به نفع مردم خیابان شهید محقق است و زلزله‌ی موضعی اتفاق افتاده. واقعا کسی ندیده است که ساعت ۴ صبح چه ماشین سنگینی بخشی از دیوار استادیوم شهدا را خراب کرده است!

مرتضی موغلی، روابط عمومی اداره ورزش، می‌گوید تا ساعت ۲ نیمه‌شب، دیوار صحیح و سالم سر جایش بوده است. یکی از تعمیرکاران موتورسیکلت در خیابان شهید محقق می‌گوید صبح که به سر کار آمده، دیوار خراب بوده است. قاسم خورشیدی، یکی از اهالی محل که دیوارِ خراب‌شده روبه‌روی منزلشان قرار دارد، می‌گوید: «من خواب بودم و با سروصدای از بیرون از خواب پریدم. ساعت حدود ۴ صبح بود. فکر کردم زلزله است. دوباره گرفتم خوابیدم.»

حاج عبدالحسین موغلی، یکی دیگر از اهالی محل که سال‌هاست پیگیر خراب کردن دیوار استادیوم و تعریض خیابان شهید محقق است نیز می‌گوید: «هر کسی این کار را کرده است، خوب کاری کرده است! من امروز رفتم شهرداری، ولی حساب دستم نیامد که کار چه کسی بوده. ولی به شوخی بهشان گفتم ما می‌خواهیم یک بنر بزنیم و از شورا و شهرداری و اداره تربیت بدنی تشکر بکنیم!»

علیرضا ثابت سروستانی، رییس اداره ورزش و جوانان گراش، از این که چه کسی خانه‌خرابش کرده، بی‌اطلاع است، اما علی‌الحساب از شهرداری شکایت کرده است. او می‌گوید: «من با اداره کل ورزش و جوانان استان هم تماس گرفتم و قرار است واحد حقوقی مساله را پیگیری کند. فعلا شکایتی از شهرداری تقدیم دادستانی کردیم.»

اما شورا و شهرداری همه چیز را از بیخ تکذیب می‌کنند. روابط عمومی شورای شهر و شهرداری گراش یک‌کلام می‌گوید: «شهرداری در این قضیه هیچ نقشی نداشته است.»

این یعنی دو طرف مناقشه‌ی باسابقه‌ی دیوار استادیوم، یعنی شهرداری و تربیت بدنی، قرار است مدتی دنبال هم بدوند! اما این وسط نمایندگان ساکنین محله خوشحالند از این که بالاخره خیابان شهید محقق تعریض می‌شود. حاج مسعود محسن‌زاده، یکی دیگر از اهالی محل که شورایار این محله هم هست و از ۱۷ سال پیش پیگیر تعریض خیابان شهید محقق است، می‌گوید: «من اطلاعی ندارم کار کیست، اما به هر ترتیب، خوشحالم که این کار انجام شده است. باید اداره ورزش و شهرداری بیایند پای کار. تا کی باید امنیت مردم محله و منفعت عام معطل بماند؟»

شش ماه پیش، اسفندماه ۱۳۹۷، گزارش مفصلی از این مناقشه و درخواست مردم محله با تیتر «سد دفاعی ورزشی‌ها مقابل تعریض خیابان محقق» (اینجا) در گریشنا منتشر شده بود. شورا و شهرداری می‌گفتند درخواست مردم این است که دیوار تخریب و خیابان تعریض شود. آنها در آن زمان، اداره آموزش و پرورش را راضی کرده بودند که دیوارهای دو مدرسه را که در ادامه دیوار استادیوم است، خراب کند. اما هیات امنای اداره ورزش زیر بار تخریب دیوار استادیوم نمی‌رفت. کار از آن موقع تاکنون قفل شده بود، تا این که حالا انگار یک نفر آستین بالا زده و سنگی در تاریکی پرت کرده است (یعنی از تاریکی ساعت ۴ صبح استفاده بهینه کرده) تا ببینیم چه می‌شود!

اما طنز اصلی قضیه آنجاست که در روزهایی که مدیران ارشد شهر و شهرستان از شفافیت حرف می‌زنند، دیوار یک محل عمومی خراب می‌شود و بعد از یک نیم‌روز، هنوز حتی معلوم نیست چه کسی آن را خراب کرده است!

خروج از نسخه موبایل