نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

با دلالان زمین و مسکن برخورد کنید

هفت‌برکه – گریشنا: قیمت بالای زمین و مسکن در گراش و نقش دلالان در این مساله، همیشه نقل زبان‌هاست. این مساله در روزهای گذشته شکل اعتراض مردمی به خود گرفت: جمعی از کسبه و بازاریان، معتمدین، روسای هیات امنای مساجد و مردم، با امضای طوماری، از مسئولین خواستند تا با عاملان و دلالان فروش زمین و مسکن برخورد شود. آنها همچنین درخواست تهیه‌ی زمین و مسکن ارزان برای جوانان و اقشار آسیب‌پذیر شدند. گرفتن امضا زیر این طومار در حال حاضر ادامه دارد.

به گزارش هفت‌برکه، حجت‌الاسلام احمد پرهیزگار، امام جماعت مسجد باب‌الحوائج، نوشتن این طومار و مسئولیت گرفتن امضای گروه‌های مختلف مردمی را بر عهده دارد. مخاطب این طومار فرماندار شهرستان گراش است و رونوشت آن برای برای امام جمعه جهت استحضار و نظارت بر عملکرد مسئولین ذیربط، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و پیگیری موضوع از طریق وزارتخانه، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان جهت استحضار و چاره‌اندیشی در جهت واگذاری زمین و مسکن ارزان قیمت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه خصوصا جوانان واجد شرایط، دادگستری به عنوان مدعی‌العموم و اداره اطلاعات جهت استحضار و پیگیری موضوع نیز ارسال می‌شود.

در متن این طومار آمده است:

فرماندار محترم جناب آقای فرودی

با سلام و تحیات

احتراما اینجانبان امضا‌کنندگان ذیل جمعی از اهالی شهرستان گراش به استحضار می‌رسانیم که قیمت افسار گسیخته‌ی زمین و مسکن در شهرستان با اعتراض‌هایی به حق و دل‌نگرانی‌های جدی برای اکثر مردم خصوصا قشر آسیب‌پذیر جامعه علی‌الخصوص جوانان و توده‌های مستضعف جامعه فراهم آورده که حل آن‌ها نیازمند اقدام عاجل، قاطع و بدون مسامحه مسئولان ذیربط می‌باشد.

رهبر معظم و فرهیخته انقلاب با تفکیک دقیق اعتراضات مردمی از اغتشاشات به مسئولان تکلیف نمودند که اقدامات لازم برای علاج مشکلات مردم انجام دهند، پس نه تنها باید اعتراض مردم روا و بجا شمرده شود، بلکه باید بدون درنگ و همراه با تواضع در برابر مردم، به مطالبات بحق‌شان گردن نهاد و راه انکار و فرافکنی در پیش نگرفت.

فرماندار محترم، ما امضاکنندگان این بیانیه، به صورت جدی از شما و سایر مسئولان ذیربط تقاضا داریم که اولا با عاملان و دلالان خرید و فروش زمین و مسکن که باعث اصلی بالا بردن قیمت افسارگسیخته زمین و مسکن در شهرستان شده‌اند، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد. ثانیا ترتیبی اتخاذ فرمایید تا زمین و مسکن ارزان‌قیمت در اختیار جوانان واجد شرایط و اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار گیرد که خود باعث برگرداندن قیمت زمین و مسکن به روال منطقی و واقعی خواهد بود. ان شاالله خداوند به همه مسئولان دلسوز جامعه که درد طبقه مستضعف را در برنامه اصلی کار خود قرار می‌دهند توفیق بیش از پیش عطا فرماید.

خروج از نسخه موبایل