نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اولین حزب سیاسی در گراش فعال شد

هفت برکه – گریشنا: حزب ندای ایرانیان نخستین حزب ملی است که در گراش نمایندگی خواهد داشت.

به گزارش گریشنا، حسن جبرالدینی، از اعضای ستاد تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگی حزب ندای ایرانیان در گراش را راه‌اندازی می‌کند. جلسه معارفه جبرالدینی صبح شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در فرمانداری گراش با حضور فرودی فرماندار گراش و معاونین او و چند تن از فعالین سیاسی برگزار شد.

فرماندار گراش گفت: «خوشحال هستیم اولین شعبه یک حزبی سیاسی با صدور مجوز شروع به کار می‌کند. قطعا وجود احزاب قانونی هم باعث توسعه جامعه و هم باعث تضارب اندیشه‌ها و هم باعث اتخاذ بهترین تصمیمات در مدیریت شهرستان خواهد شد.»

فرودی از دیگر گرایش‌های فکری نیز برای راه‌اندازی حزب در گراش دعوت کرد: «ما از گسترش احزاب و تشکل‌های سیاسی  و مدنی به شدت استقبال می‌کنیم و معتقدیم یکی از نقایض شهرستان نداشتن احزاب است و من همه گرایش‌ها را به فعالیت در چارچوب احزاب و ماده ۱۰ دعوت می‌کنم.»

فرماندار گراش در توصیه به این نماینده این حزب گفت: «اگر اندیشه‌های مختلف مطرح شود، از تک‌حزبی که مضررات زیادی دارد خارج می‌شویم. درخواست من این است که تمام فعالیت‌های شما در چارچوب قانون باشد. شما هم همه گروه‌ها حتی گروه‌های مخالف را تشویق کنید تا وارد این قضیه شوند. من خوشحال هستم اطراف این حزب افرادی جمع شده‌اند که سابقه خوبی در حوزه اندیشه و عمل دارند.»

نماینده دولت راه‌اندازی احزاب را در راستای فرمایش‌های  مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: «با توجه به این که انتخابات مجلس را در پیش داریم شما می‌توانید به گرم شدن تنور انتخابات کمک کنید. آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده پرشور، باشکوه و سالم برگزار شدن انتخابات است.»

فرماندار گراش در مورد نقش احزاب در شهرستان گفت: «انتظار ما این است اکنون که یک جایگاه قانونی دارید در مسائل شهرستان اظهار نظر و موضع‌‌گیری کنید. عده‌ای با نفس حزب حتی حزب جناح خودشان هم مخالف هستند. به خاطر همین اهمیت دارد که فعالیت نخستین حزب در گراش قوی باشد.»

دکتر ابراهیم مهرابی، از فعالین سیاسی، در این دیدار گفت: «برخی احزاب حاصل یک حرکت اجتماعی به سمت بالا است و زمینه مردمی دارد. مردم خواهان یک تحول اجتماعی هستند و مطالباتی دارند و نقش جدیدی قبول می‌کنند. برخی احزاب نخبه‌گرا هستند که با ارائه تئوری‌های نو در مسائل مختلف چتر جدید ایجاد می‌کنند تا دیگران زیر این چتر قرار بگیرند. هر دو این احزاب می‌توانند مفید باشند. احزابی که از دل مردم شکل می‌گیرد بیشتر احساسی هستند و احزابی که از بالا شکل می‌گیرند می‌توانند مجموع افراد تحت پوشش خودشان را بکشند بالا.»

دکتر مهرابی در مورد وضعیت ایران گفت: «در ایران تشکیل احزاب خیلی مشکوک به نظر می‌رسد چون خیلی از سران احزاب با هم نسبت دارند. ما به صورت جدی نتوانستیم حزبی را تشکیل دهیم. حزب باید یک تحلیل علمی قوی داشته باشد که حتی ممکن است به تریج قبای برخی بر بخورد.»

ابراهیم مهرابی در توصیه‌ای به جبرالدینی گفت: «جعفرآقا پدر ایشان از کسانی بود که حتی می‌توانست به جایگاه سیاسی برسد، اما بعد کنار گرفت. شما باید از بالادستی‌های‌تان بخواهید که صرفا بلندگوی آن‌ها نباشید. ارتباط و کنش باید دو سویه باشد و در شهرستان موثر باشد و خواسته‌های مردم را منتقل کنید.»  

حسن جبرالدینی، نماینده حزب ندای ایرانیان در گراش، در معرفی ندای ایرانیان گفت: «بیشتر اعضای حزب ندای ایرانیان از اعضای ستاد جوانان اصلاح‌طلب هستند و حزب در سال ۱۳۹۳ از وزارت کشور مجوز گرفت. پذیرش قانون اساسی و اصل ولایت فقیه از اصول ماست. رویکرد ما به اصلاحات تدریجی و گام‌به‌گام است. برای بهبود شرایط سیاسی‌ورزی نیاز به گفتگو داریم. ندای ایرانیان به دنبال جامعه‌ای عادلانه است و آزادی را همزاد انقلاب اسلامی می‌دانیم.»

قاسم فرسوده، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری گراش، گفت: «وقتی ما در مکاتبات اداری، بخش سیاسی را خالی می‌دیدیم احساس خجالت می‌کنیم. ما در بخش سازمان‌های مردم‌نهاد هم مشکل داشتیم که چندین سمن راه‌اندازی شد و خوشحالیم در بخش احزاب هم نخستین حزب راه‌اندازی شد.»

فرسوده با اشاره به سوابق فعالیت‌های احزاب سیاسی گفت: «ما قرار نیست به عنوان مخالفت بعضی مسائل را رعایت نکنیم. قرار نیست که رقابت سیاسی به سمت درگیری و ذهنیت منفی برود. ما حرف‌مان بزنیم و یک سری خط قرمزها را رعایت کنیم. بحث سیاه‌نمایی یک گروه را تهدید نمی‌کند و همه گروه‌ها را تهدید می‌کند. نباید طرف مقابل احساس کند در تقابل با یکدیگر هستیم.»

زمانی، معاون عمرانی فرمانداری گراش، نیز گفت: «ان‌شاءالله انرژی جوانی باید با تجربه پیران آمیخته شود. همچنین از تجربیات شعبه‌های ندا ایرانیان و احزاب دیگر در شهرستان‌ها برای موفقیت این حزب استفاده شود. امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد فعالیت دیگر احزاب در شهرستان باشیم.»

حسن جبرالدینی متولد شهریور ۱۳۶۷ در گراش و دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی است. در سابقه او رئیس هیات بدمینتون شهرستان گراش، مدرس دانشگاه آزاد گراش و همکاری با روابط عمومی اداره ورزش و جوانان به شکل افتخاری دیده می‌شود. جبرالدینی از اعضای فعال ستاد انتخاباتی حسن روحانی در گراش بود که با این انتصاب رسما فعالیت سیاسی خود را آغاز می‌کند.

خروج از نسخه موبایل