نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

واتساپ برای اوز، آب می‌شود

هفت‌برکه – گریشنا: برای اطمینان از تامین آب شهر اوز، دولت و خیرین دو مخزن پنج هزار متر مکعبی در این شهر می‌سازند. بخشی از هزینه ساخت مخزن از طریق مشارکت گروه‌های واتساپی تامین می‌شود.

به گزارش اوز امروز به دعوت خیریه سلمان فارسی، شامگاه دوشنبه ۶ اسفند در مسجد مصلی اوز جلسه‌ای برای تامین هزینه ساخت محزن آب اوز برگزار شد. در این جلسه شرکت کنندگان آمادگی خود را برای پرداخت بخشی از هزینه ساخت مخزن به مبلغ ۶۹۰ میلیون تومان معادل ۲۳ درصد از کل هزینه را اعلام کردند. با توجه به اطلاعات کسب شده از شرکت کنندگان، از سوی انجمن خیریه تامین باقی‌مانده هزینه نیز پیگیری می‌شود.

نکته جالب در این فراخوان مشارکت گروه‌های واتساپی و کودکان در ساخت مخزن آب است. سعد یاقوتی یک ساله به مبلغ ۵۰ هزار تومان، محمود ملکزاده ۱۱ ساله به مبلغ ۱۵۰ هز ار تومان، هدی و هنا دانشی هریک مبلغ ۱۰۰ هزار تومان قابل توجه بود.  انجمن های فعال شهر شامل انجمن نواندیشان با همراهی خیرین مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان، اعضای گروه اتحاد و توسعه مبلغ ۷۵ میلیون تومان با پیگیری عبدالرحمن صالح، گروه نون والقلم کل موجودی حساب خود که معادل ۲۰۰ هزار تومان است اهدا کردند.

آتش فراز بخشدار در این جلسه گفت: با همکاری بخشداری، شورای شهر، شهرداری و آبفا برای پیگیری مشکل آب اقدام شده است و ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات نفت و گاز برای ساخت مخزن ۵ هزار متر مکعبی دولتی اختصاص یافته است. وی اظهار امیدواری کرد با مشارکت مردم هزینه ساخت مخزن مردمی نیز تامین شده تا همزمان هر ۲ مخزن ساخته شود.

فریبا صالحی عضو شورای شهر اوز در گزارشی واتساپی در مورد ضرورت ساخت این مخازن گفت: «در زمان شکسته شدن خط انتقال آب سد سلمان در تابستان ۱۳۹۶ به مدت سه هفته شورای شهر اوز جلسه‌ای در بخشداری برگزار و از چاه‌های شماره یک تا ۹ بازدید کرد. بعد از ملاقات با مهندس قلندری مدیرعامل آبفا فارس در شهریور ۱۳۹۶ پیش‌نهادهای مختلفی چون ساخت مخزن، اجرای طرح فاضلاب و خط دوم انتقال بررسی شد که با توجه به وضعیت منطقه پروژه احداث مخزن عملی‌تر می‌باشد.»

رییس پیشین شورای شهر اوز در مورد مراحل پیگیری گفت: «بعد از مکاتبه با فرماندار، استاندار و سازمان برنامه و بودجه جلسه اضطراری در آبفا و بخشداری تشکیل شد. ۱۹ آذرماه جلسه جانمایی مخزن با حضور مهندسان مومن‌زاده و فاطمی تشکیل شد و در این مدت چندین جلسه با رییس آبفا اوز برای بررسی روند کار تشکیل شد. در جلسات با استاندار، دکتر افشانی معاونت عمرانی وقت وزارت کشور و دکتر رحیمی معاون عمرانی وقت و استانداری فعلی در بهمن‌ماه موضوع مخزن یکی از موضوعات مطرح شده بود. سرانجام قرارداد احداث مخزن با حضور مهندس پاکرو معاون شرکت مهندسی آبفا کشور و مهندس قلندری مدیرعامل آبفای فارس ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ در تهران امضا شد.»

بعد از عقد قرارداد نیز مهندسان آبفا چند مرحله برای جانمایی به اوز سفر کردند و پیگیری بودجه نیز ادامه داشت.

البته در طی مدت از کارشناسان برای موضوع مدیریت و تصفیه آب‌های زیرزمینی دعوت شد. علاوه بر کلنگ‌زنی احداث مسکن پیگیر کلنگ‌زنی و پمپاژ چاه‌های شماره هشت و نه در صورت آبدهی مناسب به عنوان چاه پشتیبان استفاده شوند.

خروج از نسخه موبایل