نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

عماریون به احترام همسران جانبازان ۷۰ درصد ایستادند

نهمین جشنواره عمار در گراش

هفت‌برکه – گریشنا: در اختتامیه نهمین جشنواره فیلم عمار گراش از یک فعال اقتصادی و چهار همسر جانباز ۷۰ درصد تقدیر شد.

به گزارش گریشنا گراش یکی از شهرهایی است که جشنواره مردمی فیلم عمار در آن بسیار باشکوه و با برنامه‌های جانیی برگزار می‌شود. ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ ساعت هشت شب سالن شیخ احمد انصاری یک بار دیگر از حضور مردم لبریز شد.

عبدالمهدی وفایی‌فرد در گزارشی از پیشینه این جشنواره گفت: «جشنواره عمار پس از شلوغی‌های سال ۱۳۸۸ آغاز شد. در گراش این جشنواره را از سال ۱۳۹۰ شروع کردیم و امسال هشتمین سالی است که جشنواره در گراش برگزار می‌شود. مقدمات برگزاری یک جشنواره فیلم را در زیر مجموعه عمار شروع کرده‌ایم که به زودی معرفی می‌شود. موضوع سرود را جدی دنبال می‌کنیم، چرا که آن‌را گامی برای ورود به عرصه موسیقی می‌دانیم.»

وفایی‌فرد در گزارشی از عمار امسال گفت: «جشنواره امسال با فیلم «هاشمی زنده است» آغاز شد که بازخوردهای مثبت و منفی زیادی داشت و ما همه این بازخوردها را پذیرا هستیم. امسال تاکنون هفتاد اکران بزرگ و کوچک در خانه‌ها، مدارس، مساجد و پایگاه‌های بسیج انجام شده است. »

بعد از نمایش سه فیلم کوتاه برگزیده از جشنواره عمار، علی‌زکریایی طنزپرداز به روی صحنه رفت. زکریایی برای دومین سال مهمان جشن پایانی جشنواره عمار بود اما امسال به جای شوخی‌های سیاسی او به سراع رفتارشناسی مردم رفت.

برگزارکنندگان در گزارش مردمی از مصاحبه‌شوندگان خواستند بین امام خمینی و محمدرضا شاه پهلوی انتخاب کنند. اجرای سرود به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این شب بود. گروه بشارت به سفارش این جشنواره سرودی را به نام «طوفان انقلاب» به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اجرا کردند. مصطفی کارگر شاعر این سرود بود و خسرو جولافیان آهنگسازی و ابوالحسن حسینی تنظیم آن‌را انجام داده بودند.

در بخش چهره انقلابی سال از اصغر اسدی مدیر شرکت بسته‌بندی سبزیجات طاها به عنوان فعال اقتصادی و کارآفرین تقدیر شد.

در بخش پایانی برنامه از محمدحسین محمدی، مرتضی واحدی و محمد جواد وفایی‌فرد جانبازان ۷۰ درصد گراش دعوت شد. بنی‌اسدی دیگر جانباز هفتاد درصد گراش در برنامه حضور نداشت. در این بخش از این جانبازان و همسران آنان تقدیر شد. خانم محسن‌زاده، همسر جانباز حاج مرتضی واحدی؛ خانم خدادادی، همسر جانباز محمدجواد وفائی‌فرد؛ خانم بهزادی، همسر جانباز حاج حسین بنی‌اسدی و خانم اسلام‌خواه، همسر جانباز محمدحسین محمدی تندیس جشنواره عمار را دریافت کردند.

 

خروج از نسخه موبایل