نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

یادداشت: مطالبات مردم با این مدیران برآورده نمی‌شود

هفت‌برکه – حسین عالمی*: متاسفانه آفتی که شاید بیش از نیمی از توان مجموعه مدیریتی شهرستان را گرفته است، وجود تنی چند از مدیران بومی و غیر بومی ضعیف و ناکار آمد است که یقینا باعث ایجاد چالش‌های بسیاری در شهرستان گراش شده‌اند و قطعاً نیز در ادامه راه بازهم مشکل آفرین خواهند بود.

دست‌اندرکاران بحث‌های مدیریتی، طول عمر مدیران منصوب را بیش از ۴ سال نمی‌دانند. با رفتن هر دولت و آمدن یک گروه جدید، تغییرات مدیریتی طبیعی است و شهرستان گراش نیز از این امر مستثنی نیست.

برای برآورد کردن مطالبات مردم این دیار لازم است مدیران ضعیف و ناکارآمد چه بومی و چه غیر بومی کنار گذاشته شوند و مدیران جوان، پویا و توانمند جایگزین شوند. هرچند در این مبحث قصد بر مطرح کردن مطالبات مردم شهر نیست چرا که این مطالبات بارها و بارها مطرح شده و تقریباً همگان بر آن واقفند اما برآورده کردن این خواست‌ها نیاز به مدیرانی  چابک و متخصص است.

موضوع این یادداشت تاکید بر کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد است که توان ایجاد هیچ تحول و اقدامی را برای شهرستان گراش و مردم این دیار را ندارند. بی‌شک فرماندار  گراش با تسلط و شناخت کامل و پنج ساله خود از شورای اداری برضعف‌ها و ناتوانی مدیران واقف است و قطعا خود او نیز به تغییر اساسی در ترکیب شورای اداری شهرستان واقف است.

هرچند موانع بسیاری برای تغییر یک مدیر در شهرستان وجود دارد، اما حقیقتا وقت آن شده است که قدمی محکم، انقلابی و جسورانه به پشتوانه حمایت مردم برداشته شود.

تشریح انواع مدیر درشهرستان گراش و حومه واقعیت طنزآلود و غم انگیزی دارد:

– مدیران بیخیالی که در مدت چند سال نتوانسته‌اند تغییری در شهرستان ایجاد کنند ، اما باز مشتاقانه و با ولع خاصی خواهان ماندن در پست هستند و احساس وظیفه عجیبی می‌کنند.!

– مدیرانی که با هزار رایزنی مقامات از گمنام‌ترین و ضعیف‌ترین شهرهای کشور آمده‌اند و صرفا گراش را زمین تمرین خود و سکوی پرتاب جنابشان در آینده می‌دانند.

– مدیرانی که چنان حمایت شهرستانی و استانی را پشت خود داشته و می‌بینند که برای بیلان کاری برای‌شان اهمیتی ندارد و همچنان حق به جانب، محکم و کم‌کار بر صندلی خود نشسته‌اند.

– هر چند به نظر می‌رسد دوران بده بستان‌ها در پستوهای سیاسی شهر گراش و تکیه بر تمامیت‌خواهان منفعت‌طلب گذشته و تغییرات مدیریتی در مرداب به جامانده از تصمیم‌های محفلی، خواست عموم مردم شریف شهرستان گراش باشد.

مجموعه فرمانداری شهرستان و استانداری باید بدانند که تغییر مدیرانی که در ظاهر فریبنده و آرام فقط در فکر ماندن چندصباحی بیشتر بر صندلی مدیریت می‌باشند و در واقع فرمان مدیریتی بعضی از این مدیران در بیرون از ادارات و دست پدرخوانده‌های منفعت طلب شخصی می‌باشند کاری سخت اما شدنی است.

چگونه سر ز خجالت برآورم بر دوست
که خدمتی بسزا بر نیامد از دستم (حافظ)

*کارشناس ارشد مدیریت

خروج از نسخه موبایل