نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

با #فردآبرق برای آینده گفتگو می‌کنیم

هفت‌برکه – گریشنا: آبان‌ماه ۱۳۹۷ شش تن از مهندسان گراش و لار و دو تن از روزنامه‌نگاران به دعوت «یک گراشی از دبی» به دبی سفر کردند و از نمایشگاه سالانه Wetex بازدید کردند.

حاصل این سفر، مجموعه گزارش‌هایی است که در سایت گریشنا و آفتاب لارستان منتشر شده و خواهد شد. اما موضوع اصلی که پیشتر در یادداشت‌های «یک گراشی از دبی» مطرح شده بود، فراتر از این سفر است. (این یادداشت‌ها در گریشنا) در نظر این کارشناس توسعه، مساله تامین آب و برق، اصلی‌ترین نیاز و اولویت نخست منطقه ما است که باید در مورد آن هر چه سریع‌تر یک راه‌ حل مهندسی پیدا کرد.

در گفتگوهای شکل گرفته در این سفر و پس از آن، فعالیت‌های این جمع چندنفره در قالب مجوعه‌ای با هشتگ فردآبرق ساماندهی شد تا بتوان از نظرات افراد مختلف در گوشه‌های فضاهای مجازی و واقعی استفاده کرد. #فردآبرق از سه واژه «فردا»، «آب» و «برق» تشکیل شده است.

در مجموعه گفتار فردآبرق، دو هدف اصلی را دنبال می‌کنیم: اولین هدف، نشان دادن اهمیت تامین آب، برق و انرژی پایدار برای در مرحله اول زیست‌پذیر ماندن و در نهایت ایجاد شتاب توسعه برای منطقه جنوب مرکزی ایران است. بحران آب و برق به یکی از مسائل اساسی در نقاط مختلف ایران تبدیل شده است و منطقه ما نیز از این بحران در امان نیست. در این هدف، پوشش خبرهای مرتبط با این حوزه در اولویت گریشنا و دیگر سایت‌های همراه قرار می‌گیرد.

هدف دوم، رسیدن به یک راه‌ حل قابل اجرا برای این مساله از طریق گفتگوهای کارشناسی است. در این بخش، محور اولیه گروهی هستند که به دبی سفر کردند اما گفتگوها به این جمع محدود نمی‌شود و همه هموطنان به ویژه کارشناسان را به یاری می‌طلبیم. راه حل‌های مختلفی برای کاهش و حل مشکل کمبود آب و برق مطرح شده است و تمامی این راه‌ حل باید از نظر اجرایی بودن و شیوه تامین مالی بررسی شود.

شما هم می‌توانید نظرات خود را برای انتشار در گریشنا به ایمیل gerash@gamil.com یا T.me/Gerash در تلگرام ارسال کنید.

 

 

خروج از نسخه موبایل