نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

گر تو خجلت نکشی‌، «آینه»‌ها بسیار است

هفت‌برکه – گریشنا: داستان شورای شهر و «آینه گراش» پایانی مبهم داشت. حسنی و باقرزاده، رییس و سخنگوی شورا، از اقدام شورا برای پاره کردن نشریه (خبر اصلی در گریشنا) همچنان دفاع کردند؛ و حسین فقیهی، سردبیر آینه، با شورا اتمام حجت کرد.

حسنی: این نشریه بی‌طرف نبود / باید آتشش می‌زدیم

علی‌اصغر حسنی، رییس شورا، در گفتگوی تلفنی با خبرنگار گریشنا، به بازتاب‌های انتشار این خبر از سوی رسانه‌ها و حسین فقیهی اینگونه واکنش نشان داد: «منتشر کند. مگر ما ترسی از آقای فقیهی داریم؟ روزنامه‌ای که مشتی چرندیات و مزخرفات بنویسد و تهمت و افترا بزند. ما می‌توانیم به خاطر تیتر روزنامه (کاش این ایام زودتر بگذرد…) از او شکایت کنیم.»

رییس شورا درباره اقدام اعضای شورا به پاره کردن نشریه آیینه گراش هم گفت: «این لجن‌پراکنی است، نه روزنامه. این روزنامه‌ی خبررسانی نیست. اگر روزنامه است باید بی‌طرف باشد. هم نظر شورا را به مردم برساند و هم نظر مردم را به شورا. نه این که جبهه بگیرد و فلان کند و تهمت دزدی بزند. نه تنها باید پاره می‌کردیم، بلکه حتی باید آتشش می‌زدیم.»

او سپس به دفاع از عملکرد شورا و انتقاد از منتقدان پرداخت: «مگر ما بیکار نشسته‌ایم؟ ما تمام وقت و انرژی‌مان را برای گراش می‌گذاریم. بدون هیچگونه چشمداشتی. حالا یک نفر مثل فقیهی بیاید، حالا تحت هر عنوانی، روزنامه‌نگار یا لجن‌پراکن، هر اراجیفی می‌خواهد بزند؟ ما خودمان را وقف گراش کرده‌ایم. این چهار سال را هم تمام می‌کنیم و بعد گراش برای خودتان، هر غلطی که خواستید بکنید. ما تا هستیم قسم خورده‌ایم که از مصالح مردم و شهر دفاع کنیم. نمی‌گذاریم هیچ خدشه‌ای به مردم و شهر گراش وارد شود، از هر ناحیه‌ای و هر مقامی و هر مسئولی در کل منطقه.»

علی‌اصغر حسنی به ادعای فقیهی که گفته سعی کرده است در نشریه بی‌طرف باشد، اینطور جواب داد: «نه بی‌طرف نیست. هیچ چیز درباره کارکرد شورا نمی‌نویسد. بزرگ‌ترین کارها در این دوره انجام شده است. من قصد دارم در نماز جمعه، کل عملکرد شورا در این مدت را عنوان کنم و برنامه‌هایی که داریم. حتی کارهایی که مربوط به شورا نیست و فراتر از شوراست.»

علی‌اصغر حسنی، رییس شورا، در جواب به این سوال که «مشخصا به کدام مطلب نشریه انتقاد داشته‌اید؟» اظهار کرد: «من نخوانده‌ام. آقای باقرزاده خواندند و برای من توضیح می‌داد. من هم عصبانی شدم و گفتم پاره کن.»

باقرزاده: شورا هم ظرفیتی دارد

اکبر باقرزاده، سخنگوی شورا، هفته‌ی گذشته اظهار نظر درباره این موضوع را به آینده موکول کرده بود. او در تماس مجدد خبرنگار گریشنا هم اظهار نظر را به رییس شورا حواله کرد.

باقرزاده اما در گفتگو با نشریه‌ی «گراش انقلابی» که چند روز پیش منتشر شد، همان صحبت‌های رییس شورا را ارائه کرده بود: «شورا هم ظرفیتی دارد و ممکن است گاهی هر انسانی در برابر درخواست‌ها و رفتارهای متوقعانه برخی افراد واکنشی از خود نشان دهند، متاسفانه برخی افراد با در نظر گرفتن منافع شخصی به دنبال تحمیل نظر خود به شورا  شهرداری هستند. در حالی که ما نماینده‌ی مردم و مامور حفظ بیت‌المال هستیم و باید خدا را در نظر بگیریم.»

باقرزاده نظر حسنی درباره‌ی عملکرد شورا را هم تایید کرده است: «افرادی هستند که قصد دارند شورای پنجم را ناکارآمد جلوه دهند. در حالی که این شورا با تلاش‌های زیادی کارهای بزرگی را برای شهر انجام داده و در حال انجام است.»

فقیهی: به جای حمایت از تولیدکننده‌ی داخلی، اینطور برخورد می‌کنید؟

طبیعی بود که گفته‌های باقرزاده در نشریه‌ی «گراش انقلابی» بدون واکنش نماند. حسین فقیهی، سردبیر «آینه گراش»، در واکنش به این سخنان خطاب به شورا گفت: «اینکه من در نشریه آیینه گراش به شما اهانت کرده‌ام، به هیچ وجه صحیح نبوده و بنده حتی تصویر رییس شورا را روی جلد نشریه منتشر کرده و جوابیه ایشان به یکی از نشریات لار را نیز در صفحه اول منتشر کردم. و فقط این مطلب را بیان کرده که کاش این ایام زودتر سپری می‌شد، همچنان که همه مردم ایران خواهان سپری شدن این دولت هستند.»

فقیهی باقرزاده را نیز اینطور مورد خطاب قرار داد: «جناب آقای باقرزاده، سخنگوی شورای شهر، در توجیه این عملکرد نابخردانه‌تان بنده را متهم کردید که به خاطر مصالح شخصی چنین اقدامی کرده‌ام. اما اینکه بنده با زحمات و مشقات یک خط تولیدی را احداث کرده و تنها تولیدکننده گریتینگ در استان فارس باشم و متقاضی خرید توسط شهرداری گراش باشم، به این می‌گویند نفع مصالح شخصی؟ آن هم در سالی که نام آن را  حمایت از تولید و اشتغال گذاشته‌اند و شما وظیفه داشتید از امثال بنده که تولیدکننده داخلی محسوب می‌شویم حمایت کنید. حال که خودم ورود کرده و خواهان خرید توسط شورا و شهرداری شده‌ام، اینچنین با بنده برخورد می‌کنید؟ بنده به عنوان مدیر کمپ ترک اعتیاد، تنها دغدغه‌ام به‌کارگیری معتادان ترک‌یافته است که برای ایشان ایجاد شغل کنم. به درستی کجا ایشان را به کار می‌گیرند؟ شما می‌توانید در لوکس‌فروشی‌هایتان ایشان را به کار بگمارید؟»

فقیهی در ادامه، نتیجه‌ی این برخوردها را تعطیلی کارخانه و عدم پاگیری شرکت گلت می‌داند: «به شما و دوستانتان و سایر دولتمردان شهر مژده دهم که کارخانه تارمین با سابقه پنجاه ساله، به خاطر عدم حمایت از تولید، مانند خیلی از تولیدکننده‌های دیگر منجر به تعطیلی شد. دیگر برای تحویل گرفتن سفارش از امثال شما مزاحم نخواهم شد و دیگر احتمالا مورد تهمت هم قرار نخواهم گرفت. در حالی که انتظار داشتم دولتمردان و حتی شورای شهر گراش برای شرکت بسته‌بندی و فرآوری خرمای گلت که توان سر و سامان دادن به کلیه خرماهای شهر را دارد و با بسته‌بندی روزانه ۵ تن خرما و به‌کارگیری ۶۰  نفر نیروی کار، قدمی بردارند، تا این واحد تولیدی را دوباره راه‌اندازی کنند. اما زهی خیال باطل.»

سردبیر آینه گراش لازم دید با اعضای شورای شهر اتمام حجت کند: «عزیزان شورای شهر شما را چه شده است؟ چرا اینقدر نارضایتی در مردم ایجاد کرده اید؟ چرا همگان آرزوی رفتنتان را می‌کنند؟ در این یک هفته، احدی را از شما راضی نیافتم. می‌خواهم با تمام احترام به یکایک شما اتمام حجت کنم. استدعای عاجل دارم بار دیگر با توکل به خدای متعال و استمداد از ائمه اطهار (علیهم السلام) کنار هم نشسته و تمام اتفاقات و ناراحتی از همدیگر را کنار گذاشته و همچنین اقدام عاجل در رفع هر نوع خطای سهوی و عمدی داشته باشید و باهمت مضاعف نسبت به رفع مشکلات کوچک و بزرگ مردم شریف اقدامات شایسته مبذول بفرمایید.»

این روزنامه‌نگار باسابقه گراش در پایان درباره‌ی حمایت مردم و رسانه‌ها نیز اظهار کرد: «خدای را شاکریم که مردم فهیم و بصیر شهرمان به اهمیت قلم و رسانه آگاه بوده و هستند و ما را مورد حمایت خود قرار دادند. همچنان که در قداست قلم خدا آیه‌ی «نون و القلم و مایسطرون» آورده است و بدان قسم یاد کرده است. اعلام نظر تعداد کثیری از قلم‌به‌دستان و ابراز ناراحتی از عملکرد شورا، گواه اهمیت قلم و نشریه می‌باشد.»

 

* تیتر برگرفته از غزل ۴۷۷ از بیدل دهلوی است (در گنجور بخوانید).

خروج از نسخه موبایل