نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

گلایه‌های فرماندار در شورای حفاظت از اراضی ملی

هفت‌برکه – گریشنا: «سهل‌انگاری را کنار بگذارید. کلی‌گویی نکنید و آمار دقیق‌تری بدهید.» اینها خواسته‌های فرماندار گراش در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان گراش بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، شورای حفاظت روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۷ به ریاست اصغر فرودی فرماندار گراش، روان‌بین، رئیس دادگاه گراش، و اعضای شورای حفاظت در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد. فرماندار گراش در این جلسه به اعضای شورای حفاظت اینگونه گلایه کرد: «کلی‌گویی از تصرفات زمین پذیرفتنی نیست. در جلسه بعد آمار دقیق‌تری ارائه شود.»

فرودی مصادیق آمار تخلفات را نیز اینگونه برشمرد: «تخلفات شایع در حوزه زمین در شهرستان گراش شامل تغییر کاربری، ساخت و سازهای‌ غیرمجاز، تصرف غیر قانونی اراضی، اضافه بنا و عدم ثبت رسمی املاک و مستغلات است.» فرماندار تاکید کرد: «تصرفات غیر قانونی ناشی از سهل‌انگاری سازمان‌های متولی در گذشته است. نباید زمینه نارضایتی و ناراحتی مردم را فراهم کنیم و باید به دنبال راه حل منطقی باشیم، چون ایجاد نارضایتی در مردم از عوامل تضعیف نظام جمهوری اسلامی است.» فرماندار گراش در نهایت بر حفظ اموال عمومی تاکید کرد و گفت: «هرگونه اغماض در حفاظت از اراضی ملی گراش تضعیف حقوق عمومی است. حفظ اموال عمومی و دولتی نیازمند تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و عزم همگانی است.»

بدین ترتیب، می‌توان خواسته‌های فرماندار گراش برای جلسه بعدی شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان گراش را اینگونه برشمرد: او نظارت بر مشاورین املاک و  بنگاه‌ها را ضروری دانست؛ از رئیس منابع طبیعی خواست تا آمار دقیقی از تصرفات غیر قانونی زمین در جلسه بعدی ارائه کند؛ و از دادگستری و ادارات دیگر خواست تا با تعامل بیشتر، در این زمینه برخوردهای لازم انجام گیرد.

خروج از نسخه موبایل