نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

نفوذ باند سارقین به سه خانه در شهرک شهید دستغیب

هفت‌برکه – گریشنا: باند پنج نفره سارقین با هدف سرقت پول نقد و جواهرات سه خانه در شهرک شهید دستغیب گراش را هدف گرفتند. سارقین از خانه‌های حاج علی موغلی و غلامحسین دستیار دست خالی برگشتند ولی از منزل جعفر کشوری مقداری جواهرات و پول نقد سرقت شد.

به گزارش هفت‌برکه، گزارش این سه سرقت دیروز، بیست و هشتم فروردین ماه به نیروی انتظامی گراش رسید. سرهنگ علی بابایی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گراش در پاسخ به سوال ما مبنی بر چگونگی این سرقت‌ها به این جواب کوتاه بسنده کرد: «دیروز تنها چند مورد اقدام به سرقت انجام گرفته است که همگی آن‌ها ناموفق بود.»

سه خانه‌‌ای که طعمه‌ی سارقین شد، در شهرک شهید دستغیب، محدوده بلوار منفرد قرار دارد و تنها چند کوچه از هم فاصله دارند. به نظر می‌رسد این سه سرقت به هم مربوط بوده و نقشه‌ی آن را یک باند پنج نفره کشیده باشند. یک خودروی پارس سفید رنگ با یک پلاک دزدی، وسیله‌ای است که سارقین برای اجرای نقشه‌ی خود از آن استفاده کرده‌اند.

می‌توان حدس زد که در اولین گام این باند با دزدیدن پلاک خودروی آقای حیدری که در عکاسی زارعی مشغول به کار است، نقشه خود را شروع کرده‌اند. حیدری در گفت‌وگو با گریشنا می‌گوید: «خودرو را کنار منزل پارک کرده بودم. یکی از زنان همسایه می‌گوید تا غروب که از کنار خانه رد می‌شده خودرو پلاک داشته است و ما حوالی ساعت ۲۰ متوجه سرقت پلاک ماشین شدیم.»

حاج علی موغلی که لحظه‌ی ورود سارقین در منزل حضور داشته و درگیر یک تعقیب و گریز کوتاه با آنان شده است، منبعی است که اطلاعاتی مبنی بر مدل، رنگ خودرو و پلاک آن و همچنین تعداد سارقین به خبرنگار گریشنا داد.

او می‌گوید: «ساعت ۲۱:۲۵ دقیقه وارد خانه شدم و در خانه را بستم و طبق عادت به سمت یخچال رفتم تا آب بنوشم که متوجه شدم افرادی در تلاش برای باز کردن در حیاط هستند. روی پاگرد پله، کمین نشستم اما بعد از مدتی که خبری از آن‌ها نشد به سمت آیفون رفتم و چیزی مشاهده نکردم حتی پشت در هم رفتم تا اگر در حال مکالمه هستند بتوانم شنود کنم اما خبری از آن‌ها نبود. منزل ما سر دو نبش قرار دارد و دو در ورودی دارد.  این بار متوجه شدم که دو نفر از در ورودی دیگر وارد حیاط منزل شده‌اند و در تلاش هستند تا در هال را باز کنند که من بلافاصله قفل در را باز کردم و آن‌ها که متوجه شدند کسی در خانه است پا به فرار گذاشتند. تعقیب‌شان کردم چهره‌ی آن دو نفر را نتوانستم ببینم اما خودروی روشن آن‌ها که چراغ نور بالا زده بود را تشخیص دادم و این که سه نفر دیگر در این خوردو حضور داشتند. من توانستم چهره‌ی راننده را ببینم و در حالی که خودرو نیز در حال حرکت بود توانستم پلاک خودرو را حفظ کنم و بعد مشخص شد پلاک خوردو دزدی و مربوط به آقای حیدری است.»

برای گرفتن اطلاعات سرقت از منزل جعفر کشوری با برادر او باقر کشوری صحبت کردیم. او این حادثه را این‌طور توضیح می‌دهد: «برادرم در دبی مشغول به کار است و همسرش نیز برای گذراندن یک دوره آموزشی یک هفته‌ای به شیراز رفته است. اما با این وجود خانه خالی از سکنه نبود و تا ساعت ۱۳ همان روز دخترم و دختر برادرم در خانه بودند و بعد خانه را ترک کردند. حتی ساعت ۱۶ خودم از کنار کوچه رد شدم و متوجه یک مامور نیروی انتظامی شدم که برای حفظ امنیت در کوچه گشت می‌زد.»

کشوری در مورد نحوه اطلاع از سرقت می‌گوید:‌ «ساعت ۲۳ بود که خواهرم برای تعویض برنامه دختر برادرم وارد منزل شد و از آن‌جا با ما تماس گرفت و متوجه سرقت شدیم و با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتیم. یک انگشتر الماس با ارزش ۲۷ میلیون تومان و چند النگو و دست‌بند کوچک و همچنین چند ساعت مارک‌دار و قیمتی وسایلی بود که از خانه سرقت شده بود. با وجود در دسترس بودن لپ‌تاپ و  وسایل قیمتی دیگر، سارقین تنها وسایل وسایل خانه را به هم ریخته بودند و به نظر می‌رسید تنها با هدف طلا و پول نقد وارد منزل شده‌اند و به دیگر وسایل کاری نداشتند.»

تلاش ما برای صحبت با غلامحسین دستیار بی‌نتیجه بود اما بر اساس گفته‌های افرادی که در همسایگی این خانه قرار دارند: «دیشب این خانه، خالی از سکنه بوده و ساکنین در مسافرت بوده‌اند. سارقین وارد منزل شده‌اند و وسایل را هم به هم ریخته‌اند اما وسیله‌ خاصی از خانه سرقت نشده است.»

 

خروج از نسخه موبایل