نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

وزیر بهداشت با استعفای دکتر عبداللهی موافقت کرد

هفت‌برکه (گریشنا): دکتر احمد عبداللهی با هدف تمرکز بر فعالیت‌های درمانی خود از ریاست دانشکده علوم پزشکی گراش استعفا کرد.

به گزارش هفت‌برکه، دکتر احمد عبداللهی بعد از ۲۰ ماه حضور در سمت ریاست دانشکده علوم پزشکی گراش از این سمت استعفا کرد. به احتمال زیاد دکتر محمدی که در حال حاضر معاون بهداشت دانشکده است، سرپرستی این دانشکده را تا زمان معرفی رییس جدید بر عهده خواهد گرفت. وزیر بهداشت استعفای دکتر عبداللهی را پذیرفته است، اما هنوز حکم سرپرست جدید این دانشکده صادر نشده است.

دکتر عبداللهی در گفتگو با هفت‌برکه، دلیل استعفای خود را تمرکز بر کار درمانی اعلام کرد و گفت: «مریض‌های زیادی از کل منطقه می‌آیند. تخصص جراحی سرطان را بندرعباس، بوشهر و بسیاری از مراکز استان ندارند. این پتانسیل اینجا هست. هفته گذشته مریضی نزد من آمد که قبلا هم مراجعه کرده بود و به دلیل کارهای اداری دانشکده، نشده بود عمل‌اش کنیم. همکاران توصیه کرده بودند که به شیراز برود، اما آنجا پول کلانی خواسته بودند و منصرف شده بود. وقتی بعد از دو ماه برگشت، متاسفانه کار از کار گذشته بود. همان موقع فهمیدم که دارم مسیرم را اشتباه می‌روم و جایگاه من این است که بروم و به درد مردم برسم. ریاست دانشکده مهم است و کسی که بتواند کار کند هم ثمرات زیادی به جامعه می‌رساند.»

دکتر عبداللهی تاکید داشت که حضور او در گراش به خاطر لطف مردم است: «هر چه که من دارم از محبت مردم است. از همه مردم و مسئولین تشکر می‌کنم که پشتیبان من بوده‌اند. به ویژه روسای پیشین دانشکده که لازم است از تک‌تک آن‌ها، دکتر محسن‌زاده، دکتر بهمنی، دکتر محقق، دکتر دارا، دکتر کوثری، دکتر حسن‌زاده تشکر کنم. من کار خاصی نکردم و مسیری را که آن‌ها ساخته بودند ادامه دادم.»

بستری شدن دکتر عبداللهی در هفته گذشته نگرانی‌هایی را به وجود آورده بود. او در مورد سلامتی خود گفت: «فعلا از لحاظ سلامتی خوبم. البته باید یک چک‌آپ دیگر هم انجام دهم. پیش از این هم عمل جراحی داشتم که مشکل تا حد زیادی رفع شده است و در درمانگاه و مرکز پیشگیری از سرطان در خدمت مردم هستم.»

دکتر عبداللهی با استعفا از ریاست دانشکده علوم پزشکی در مرکز پیشگیری از سرطان بیشتر حضور خواهد داشت و ساعت ویزیت عمل او بیشتر شده است. متن کامل مصاحبه با دکتر عبداللهی روزهای آینده در گریشنا منتشر می‌شود.

بعد از ارتقا دانشکده گراش به دانشکده علوم پزشکی، دکتر عبداللهی چهارمین رییس دانشکده بود. دکتر علی‌اصغر کوثری از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ نخستین رییس این دانشکده بود. دکتر میرزاخلیل بهمنی از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ طولانی‌ترین مدت حضور در سمت ریاست را داشت. (خبر در گریشنا)  دکتر جعفر حسن‌زاده مدت کوتاهی از شهریور ۹۴ تا خرداد ۹۵ رییس دانشکده بود.

دکتر احمد عبداللهی از ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ در سمت ریاست دانشکده علوم پزشکی حضور داشت (خبر در گریشنا) و بیش از ۲۰ ماه این دانشکده را مدیریت کرد.

خروج از نسخه موبایل