نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اولین قدم‌های شورایاران: از پارکینگ و فضای سبز تا کارگروه بافت فرسوده

هفت‌برکه (گریشنا): با معرفی شورایاران مناطق مختلف در همایش ۲۲ آذرماه، جلسات مشترک این شورایاران با اعضای شورای اسلامی شهر گراش تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر، تاکنون سه جلسه مشترک در این راستا تشکیل شده است: ۱۹ دی‌ماه ۹۶، شورایاران مناطق ۱ و ۲ و ۳ در شورای شهر تشکیل جلسه دادند؛ ۲۳ دی‌ماه ۹۶ شورایاران مناطق ۴، ۱۳ و ۱۴ در شورای شهر صحبت کردند و با اعضای شورا به بازدید از مناطق رفتند؛ و ۲۶ دی‌ماه ۹۶ نیز شورایاران مناطق ۱، ۲، ۳، ۶ و ۷ در شهرداری گرد هم آمدند.

با شورایاران مناطق ۱ و ۲ و ۳

اولین جلسه مشترک شورایاران مناطق ۱ و ۲ و ۳ (یعنی مناطق کلات، پاسگاه قدیم و خیابان تمیز، و روباد) در حضور مهندس اکبر باقرزاده، عضو شورا، ۱۹ دی‌ماه ۹۶ برگزار گردید. این جلسه ضمن پیگیری مسائل و مشکلات این مناطق، چندین مصوبه نیز در برداشت که مهم‌ترین آنها عبارتند از: اختصاص قطعه زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع در منطقه ۱ جهت پارکینگ؛ تصویب نصب دوربین مداربسته در بخشی از منطقه ۲ جهت ایجاد امنیت محله؛ و پیگیری یک قطعه زمین واقع در منطقه ۳ جهت ایجاد فضای سبز و پارک محله.

با شورایاران مناطق ۴ و ۱۳ و ۱۴

شنبه ۲۳ دی‌ماه ۹۶ دومین جلسه شورایاران مناطق ۴، ۱۳ و ۱۴ (یعنی مناطق مجمع‌القرآن، فاز سه شهرک شهید بهشتی، و شهرک شهید بهشتی) با حضور علی‌اصغر حسنی، رئیس شورای اسلامی شهر گراش، برگزار گردید. در این جلسه پس از برسی مسائل و مشکلات این مناطق، راه‌کارهای حل مشکلات نیز به بحث گذاشته شد. از نتایج مهم این جلسه می‌توان به نکات زیر اشاره کرد: پیگیری رفع مشکل روشنایی معابر از طریق شهرداری، مدیریت برق گراش و فرمانداری؛ جابه‌جایی پایه برق کوچه پشت مخابرات به منظور اجرای پروژه گازکشی؛ پیگیری انشعاب برق جهت شهرک راهپیما؛ آسفالت کوچه‌های خیابان الله‌قلی‌خان و احداث ادامه بلوار خدیجه کبری.

در پایان جلسه نیز حاضرین به همراه رییس شورای شهر، شهردار و مهندسین شهرداری به درخواست شورایاری جهت رفع مشکلات و بهسازی از مناطق ۴ و ۱۳ بازدید کردند. در این بازدید مقرر گردید خیابان ارتباطی پشت پادگان بسیج با شهرک حاجی‌پور احداث شود. پارک محله‌ای در بلوار امام علی (ع) با مشارکت ساکنین احداث شود؛ و مشکلات زمین‌های بدون حصار و عقب‌نشینی ناحیه بسیج و وضعیت فضای سبز برطرف گردد.

با شورایاران مناطق ۱ و ۲ و ۳ و ۶ و ۷

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورا، سومین جلسه شورایاران مناطق ۱ ، ۲، ۳، ۶ و ۷ (یعنی مناطق کلات، پاسگاه قدیم و خیابان تمیز، روباد، بین آبیاری و بسیج، فخرآباد) در حضور مهندس فقیهی‌کیا، شهردار گراش، و مهندس باقرزاده، عضو شورای اسلامی شهر، و مهندسین فنی شهرداری، ۲۶ دی‌ماه ۹۶ در شهرداری برگزار گردید. مرمت، بازسازی، بهسازی و مقاومسازی بافت فرسوده موضوع این جلسه بود.

در این جلسه ابتدا مهندس فقیهی‌کیا به بیان توضیحات کلی درباره طرح و لزوم خدمات‌رسانی به ۵۶ هکتار بافت فرسوده گراش پرداخت و ضمن تاکید بر حفظ و نگهداری و بازسازی بافت تاریخی، به لزوم تخریب خانه‌های پرخطر و مخروبه اشاره کرد و آمادگی شهرداری را برای تعریض معابر پاقلعه و خدمات‌رسانی به ساکنین آن محله اعلام نمود. شهردار گراش همچنین خبرهایی مبنی بر اعمال طرح‌های تشویقی و تخفیف پنجاه درصدی عوارض شهرداری و افزایش تراکم در این بافت به حاضرین داد، و گزارش جامعی از جلسات برگزار شده در اداره کل راه و شهرسازی و سازمان عمران و بهسازی ارائه نمود.

مهندس باقرزاده نیز از پیگیری‌های شورا جهت تخصیص اعتبار و تسهیلات بافت فرسوده خبر داد و آمادگی شورا را جهت همکاری اعلام نمود. او از تخصیص  امتیازات ویژه جهت مالکین داوطلب انجام این طرح خبر داد، و از خیرینی که در آن مناطق منزل بلااستفاده دارند تقاضا نمود در صورت امکان، ملک را جهت احداث فضای سبز، پارک محله، پارکینگ و یا خانه‌های خیرساز در اختیار شهرداری قرار دهند.

در ادامه مهندس انصاری، معاون فنی شهرداری، به تشریح نقشه و محدوده و ضوابط بافت فرسوده پرداخت، و این جلسه آموزشی با مباحث تخصصی و پرسش و پاسخ شورایاران پایان یافت. پس از این، حاضرین جلسه به تبادل نظر و بحث پیرامون موضوع پرداختند.

در پایان این جلسه، کارگروهی تحت عنوان کارگروه بافت فرسوده با این اعضا تشکیل شد: عبدالحمید حسن‌زاده و اصغر باقرزاده، به عنوان نمایندگان شورای شهر؛ مهندس اصغر انصاری به عنوان نماینده شهرداری؛ ابوالحسن غفاری و فاطمه محمودی نمایندگان منطقه ۱؛ محمد جعفریان و طیبه جعفریان و زهرا پورشمسی نمایندگان منطقه ۲؛ شاکر آشفته و زینب بهزادی نمایندگان منطقه ۳؛ محمد کریمیان و طیبه مظفری‌فرد، نمایندگان منطقه ۶؛ منصور شادمان و رباب پالایش نمایندگان منطقه ۷. مقرر گردید محله هدف با مساحت ۲۰ هکتار مطابق با مصوبه جلسه ستاد بازآفرینی فرمانداری تعیین و فعالیت‌ها آغاز گردد.

مصوبات این جلسه نیز شامل این موارد بودند: انتخاب محله هدف به مساحت ۲۰ هکتار توسط شهرداری؛ راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری شورایاران در محله هدف؛ آموزش چهره به چهره مردم توسط شورایاران و تشویق مردم به بهسازی خانه‌های قدیمی؛ تشویق خیرین به اهدا یا مرمت خانه‌های دارای ارزش تاریخی؛ هماهنگی شورایاران و بازدید مکرر شهرداری از محلات بافت فرسوده و پیگیری رفع مشکلات مردم.

خروج از نسخه موبایل