نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

ورود استانداری به بحران دانشکده علوم قرآنی

هفت‌برکه (گریشنا): مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری فارس در بازدید از ساختمان در دست ساخت دانشکده علوم قرآنی، بر پیگیری استانداری فارس برای حل مشکلات این دانشکده تاکید کرد. هم‌زمان امام جمعه و فرماندار گراش به همراه گروهی هشت‌نفره از هیات امنای دانشکده، برای دیدار با مسئولین سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین مسئولین دانشگاه علوم قرآنی به تهران و قم سفر کردند.

سید احمد احمدی‌زاده، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری فارس، صبح چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه به دعوت قاسم فرسوده، معاون فرماندار گراش، از ساختمان دانشکده علوم قرآنی گراش بازدید کرد.

احمدی‌زاده در مورد دلیل این بازدید گفت: «اطلاع کاملی از جزییات موضوع نداشتیم. با تلفن‌های فرماندار و واکنش‌های مردمی و شایعات در مورد تعطیلی دانشکده، با صحبتی که با معاونت سیاسی – امنیتی استانداری فارس داشتیم، ماموریت پیدا کردیم که دانشگاه را ببینیم و با معتمدین به عنوان نمایندگان مردم صحبت کنیم.»

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری فارس دغدغه اصلی را دلسردی خیرین دانست: «با این کارهایی که انجام شده و دانشگاهی که ساخته شده است. تعطیلی دانشکده قطعا باعث نگرانی و دلسردی خیرین می‌شود و این حیف است. گراش را در استان فارس با خیرینش می‌شناسند. پیگیری می‌کنیم که این اتفاق نیافتد و دغدغه‌های مردم را درک می‌کنیم.»

احمدی‌زاده با تایید اهمیت کارهای انجام شده در دانشکده علوم قرآنی گراش گفت: «۱۱ هکتار زمین آماده‌سازی شده است و ساختمان هم تا هفت و هشت ماه دیگر آماده‌سازی می‌شود. اینجا می‌تواند پایگاهی باشد که شهرستان‌ها و بخش‌های دیگر هم از ظرفیت اینجا استفاده کنند. با نگاه خیر مردم، اگر مردم کمک کنند و در هزینه‌های اینجا کمک کنند، ظرفیت خوبی برای استان فارس ایجاد می‌شود.»

نماینده معاون استاندار در مورد پیگیری‌های که شده است گفت: «هنوز نمی‌دانیم سیاست‌های مرکز دانشگاه به چه شکلی است. ممکن است آن‌ها دلایل و مستنداتی داشته باشند. اما آن چیزی که ما دیدیم، نهایت پیگیری را انجام می‌دهیم. من مذاکره تلفنی داشته‌ام. قول نمی‌دهم ولی قطعا پیگیر می‌شویم.»

دوم بهمن‌ماه، ترم جدید دانشکده علوم قرآنی آغاز می‌شود و هنوز بیشتر دانشجویان این دانشکده بلاتکلیف هستند. به گفته قاسم ایزدیان، رابط خبری دانشگاه علوم قرآنی، ۵۰ نفر از دانشجویان برای ترم جدید در دانشکده ثبت‌نام کرده‌اند. اما سلمان‌پور، سرپرست دانشکده، تنها با تحصیل دانشجویان بومی در دانشکده گراش موافقت کرده است.

خروج از نسخه موبایل