نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

بانوان نجات غریق گراش مقام دوم استان را صید کردند

هفت‌برکه (گریشنا): در مسابقات نجات غریق قهرمانی استان فارس، تیم بانوان گراش به مقام دوم رسید و تیم آقایان از رسیدن به مقام باز ماند.

این مسابقات با حضور ١١ تیم از ٩ شهرستان فارس در چهار رشته ۱۰۰ متر حمل با فین، ۵۰ متر حمل آدمک، ۱۰۰ متر بامانع و مسابقه ١٠٠متر تیمی در روزهای پنجشنبه پنج آبان (برای آقایان) و جمعه ششم آبان (برای بانوان) در استخر احسان شیراز برگزار گردید.

مقام دوم برای بانوان

به گزارش روابط عمومی هیات نجات غریق گراش، تیم بانوان گراش با آیگین کاظمی‌زاد، سعیده کشوری، صدیقه شیردم، الهام کامیاب و رویا سلمانی در این مسابقات شرکت کرده بود. در نتیجه مسابقات، سعیده کشوری در ماده ۱۰۰ متر بامانع به مقام سوم انفرادی رسید و آیگین کاظمی‌زاد نیز در ماده ۱۰۰ متر شنا با پای غواصی مقام سوم را کسب کرد. تیم گراش در ماده ۲۵×۴ حمل آدمک تیمی نیز بعد شیراز و فسا به مقام سوم رسید. بدین ترتیب، در جمع‌بندی امتیازات تیمی، تیم شیراز الف با ١٣۶ امتیاز به مقام اول رسید؛ تیم گراش با ١١٠ امتیاز به مقام دوم و تیم فسا با ١٠١ امتیاز به مقام سوم دست یافت.

کادر فنی تیم بانوان گراش شامل صدیقه شیردم به عنوان مربی، افسانه محسنی به عنوان برنامه‌ریز و طیبه جعفریان به عنوان سرپرست بود.

در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور قریشی، معاون بانوان اداره ورزش و جوانان؛ فروغ السادات منقاد، نایب رئیس هیات نجات غریق استان؛ و سمیه موسوی، سرپرست مسابقات، برگزار گردید، تیم گراش مدال‌ها و کاپ نائب قهرمانی خود را از دریافت کرد.

مسابقات در بخش آقایان

در بخش آقایان نیز تیمی از گراش متشکل از مجتبی فرهادی، حسن حقارت، محمد عالمی و کیارش رحمانی به مربی‌گری ذبیح الله افسانه، برنامه‌ریزی محمدرضا آرمان‌مهر و سرپرستی میثم پورشمسی و علیرضا جعفریان به این مسابقات اعزام شده بود. اما این تیم از کسب مقام باز ماند.

گفتنی است که دو نجات غریق گراشی، محمد خوشبخت و یعقوب وفایی‌فرد، در قالب تیم لار در مسابقات حضور داشتند و توانستند همراه با این تیم در رشته ۱۰۰ متر تیمی (۲۵ در ۴ متر حمل آدمک)، مقام دوم را به دست آورند.

این دو شناگر گراشی دلیل حضورشان در تیم لار را عدم درخواست هیات نجات غریق گراش علی‌رغم اعلام آمادگی‌شان دانستند. از سوی دیگر، جعفریان، رییس هیات نجات غریق، می‌گوید از اعلام آمادگی این دو نفر تا اتمام مهلت ارائه‌ی لیست بی‌خبر بوده است. اما وفایی‌فرد با رد کردن این حرف می‌گوید: «ما چند روز مانده به مسابقات، اعلام آمادگی کرده بودیم، و رییس هیات هم از این موضوع خبر داشت و می‌توانست ما را معرفی کند. اما ترجیح داد نام ما را در تیم گراش رد نکند.»

جعفریان به مشکل کمبود زمان تمرینی برای تیم‌ها نیز دوباره اشاره می‌کند و می‌گوید تعداد سئانس‌هایی که در استخر آبشار اندیشه در اختیار آنهاست کافی نیست. او لازم می‌داند از حمایت‌های مادی و معنوی پلاسکو پوشاک و هیات فوتبال گراش نیز تشکر کند.

خروج از نسخه موبایل