نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

سهمیه اختصاصی پزشکی و دندانپزشکی برای گراش

هفت‌برکه (گریشنا): دو پزشک و دو دندانپزشک در کنکور ۹۵ به عنوان سهمیه بومی گراش اختصاص یافته است. پذیرفته‌شدگان این سهمیه باید سه برابر مدت تحصیل خود را در گراش خدمت کنند. ۸۹ نفر نیز امسال از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی گراش می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، پیرو درخواست هیات رییسه علوم پزشکی گراش از وزیر بهداشت، تعداد ۴ نفر به عنوان سهمیه وی‍ژه و مازاد، در کنکور ۹۵ به شهرستان گراش اختصاص یافت.

مسعود خواجه‌زاده، مدیر اجرایی دانشکده علوم پزشکی گراش، در این باره گفت: «در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت برگزار شد، درخواست‌های متعددی به دکتر هاشمی ارائه شد، از جمله اختصاص سهمیه پذیرش بومی (گسترش عدالت آموزشی)، که برای اولین بار برای دانشکده علوم پزشکی گراش مورد موافقت وزیر قرار گرفت و طی دستوری به معاونت مربوطه و سازمان سنجش، این سهمیه در دفترچه شماره ۲ کنکور درج گردید.» خواجه زاده افزود: «این سهمیه در استان فارس فقط  برای دانشکده‌های علوم پزشکی گراش و جهرم اختصاص داده شده است.»

مدیر اجرایی دانشکده علوم پزشکی گراش در ادامه گفت: «افرادی که از این سهمیه استفاده می‌کنند، متعهد به خدمت به مدت سه برابر دوره تحصیل در مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی گراش خواهند بود.» وی گفت: «تعداد دو نفر در رشته پزشکی (یک نفر مرد و یک نفر زن) که تحصیل آنها در دانشکده علوم پزشکی جهرم و تعداد دو نفر در رشته دندانپزشکی (یک نفر مرد و یک نفر زن) که تحصیل آنها در دانشکده دندانپزشکی شیراز خواهد بود در این سهمیه منظور شده است. این امر یک امتیاژ ویژه برای دانش‌آموزان بومی شرکت‌کننده در آزمون است و در نهایت به دلیل خدمت پذیرفته‌شدگان در مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی گراش، مردم شهرستان از خدمات حضور پزشکان بومی بهره‌مند خواهند شد.»

سهمیه رشته‌های دانشکده علوم پزشکی گراش به همراه کد درج شده در دفترچه کنکور ۹۵ به شرح زیر اعلام شده است:

رشته پزشکی صفحه ۵۷  کد رشته ۱۳۲۴۱ تعداد (یک مرد ، یک زن) (محل تحصیل: دانشکده علوم پزشکی جهرم)

رشته دندانپزشکی صفحه ۵۷ کد رشته  ۱۳۲۴۲ تعداد(یک مرد، یک زن)(محل تحصیل : دانشکده دندانپزشکی شیراز)

رشته اتاق عمل صفحه ۵۴ کد رشته  ۱۱۹۹۱  تعداد ده نفر (زن و مرد)

رشته پرستاری صفحه ۵۴ کد رشته  ۱۱۹۹۲ تعداد ۳۲ نفر (زن و مرد)

رشته علوم آزمایشگاهی صفحه ۵۴ کد رشته  ۱۱۹۹۳ تعداد ۲۰ نفر (زن و مرد)

رشته هوشبری صفحه ۵۴ کد رشته  ۱۱۹۹۴ تعداد ۱۲ نفر(زن و مرد)

رشته کاردانی فوریت پزشکی صفحه ۱۰۳ کد رشته ۲۱۸۱۲ تعداد ۱۵ نفر(مرد)

خروج از نسخه موبایل