نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دیوار مهربانی به گراش رسید

هفت برکه: ایده از یک عکس در شیراز شروع شد. دیواری که روی آن نوشته شده است: «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار» دیوار مهربانی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. بعد خبر آن به رسانه‌های دیگر رسید و این طوری بود که دیوار مهربانی در ایران تکثیر شد.

ابوالحسن حسینی، روابط عمومی شهرداری گراش، از عزم شهرداری برای بر پا کردن دیوار مهربانی در گراش می‌گوید: «موقتاً محلی در باغ ملی را برای دیوار مهربانی در نظر گرفته‌ایم، اما اگر شهروندان جای مناسب‌تری هم در نظر دارند می‌توانند پیش‌نهاد خود را به شهرداری ارائه کنند.»

دیوار مهربانی گراش در مرکز شهر قرار دارد. حسینی می‌گوید: «می‌خواستیم این دیوار در محلی باشد که محل رفت و آمد باشد تا افراد بتوانند راحت از آن استفاده کنند و مورد آسیب هم قرار نگیرد. با مطرح شدن ایده برای شهر گراش، جمعیت هلال‌احمر، اداره بهزیستی و کمیته امداد هم اعلام همکاری کرده‌اند که امیدوارم با این همکاری‌ها، ایده به خوبی اجرایی شود و کمکی برای نیازمندان باشد.»

در طرح دیوار مهربانی، اشخاص وسایلی را که به آن نیاز ندارند، به ویژه پوشاک، در یک محل قرار می‌دهند و افراد نیازمند می‌توانند از این وسایل و پوشاک استفاده کنند. دیوار مهربانی گراش تا زمانی که محلی دائمی برای آن در نظر گرفته شود در باغ ملی خواهد بود.

 

خروج از نسخه موبایل