نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

خانواده و سبک زندگی در میان اساتید دانشگاه پیام نور اوز

گریشنا (هفت برکه): امام جمعه گراش در جلسه‌ی حلقه‌ی صالحین کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور مرکز اوز، درباره‌ی خانواده و سبک زندگی اسلامی-ایرانی صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز اوز، به مناسبت هفته‌ی بسیج، کانون بسیج اساتید این دانشگاه جلسه‌ی حلقه صالحین خود را با مشارکت بسیج کارمندان و دانشجویان برگزار کرد. در این جلسه که با محوریت خانواده و سبک زندگی اسلامی-ایرانی تشکیل شد، حجت الاسلام سیدرضا حسینی، امام جمعه گراش، نیز حضور یافت و در این موضوع توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

امام جمعه گراش به عواملی که منجر به استحکام خانواده می‌گردد اشاره کرد و گفت: «دوری از کینه‌جویی، خودپسندی و سرزنش نمودن یکدیگر، صبور بودن، مدارا کردن، همکاری مرد خانواده در انجام امور منزل و حفظ و تقویت عشق و علاقه‌مندی زوجین به یکدیگر از عواملی است که به ثبات خانواده کمک می‌کند.» وی در مبحث مدارا نیز گفت: «باید در امور زندگی سعی و تلاش‌مان این باشد که مدارا را سرلوحه رفتار و کردارمان قرار دهیم.» او ادامه داد: «امام علی (ع) به فرزندش ابوحنفیه سفارش می‌کند: فرزندم ! زن گل است. با گل نباید با خشونت رفتار کرد. با همسرت به نیکویی مصاحبت کن و این به نفع خود توست.» حجت الاسلام حسینی مطلق‌گرایی و عدم مهارت زوجین در چگونگی اداره‌ی صحیح زندگی را از جمله عوامل ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها دانست.

گفتنی است که جلسات حلقه صالحین این مرکز، هز ماه یک بار برگزار می‌گردد.

خروج از نسخه موبایل