نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پاسخ دفتر امام جمعه به نظرات خوانندگان گریشنا

گریشنا: در پی درج خبر انتقاد صریح امام جمعه از روسای ادارات به خاطر عدم در حضور نماز جمعه و کم‌توجهی به امور شهروندان (خبر در گریشنا) خوانندگان خبر نظرات مختلفی در خصوص این صحبت‌های امام جمعه و همچنین مسائل دیگر درج کردند. گریشنا طبق روال همیشگی با مدیریت کامنت‌ها، تلاش کرد که فضای گفتگوی مناسبی در این زمینه شکل بگیرد. در ادامه همین روند، دفتر امام جمعه گراش در نامه‌ای به گریشنا، به برخی از نظرات و سوالات خوانندگان پاسخ داده است. با تقدیم سپاس از دفتر امام جمعه و همه خوانندگان گریشنا که فرصت این گفتگوی محترمانه را فراهم کردند، متن نامه عیناً در زیر درج می‌شود. خوانندگان و منتقدان می‌توانند نظرات خود را مستقیما برای دفتر امام جمعه گراش ارسال کنند.

باسمه تعالی

دفتر امام جمعه محترم گراش ضمن احترام به تمامی نظرات، مطالبی را توضیح می‌دهد:

  1. محال است کسی در حالتی که امام جمعه در شهرستان باشد مراجعه کرده باشد و موفق به ملاقات نشده باشد، مگر انتظارات خلافی داشته باشد.
  2. در مورد عدم شرکت و همکاری بعضی مسئولین، مرسوم نیست که اسمی برده شود؛ و این که می‌گویند در بین مردم می‌نشینند درست است، لکن حتما قابل مشاهده می‌باشد و در مورد عدم حضور بعضی مسئولین در شهر، امام جمعه از یکی از ادارات مهم و پرمراجعه به صورت سرزده بازدید می‌کند و رئیس اداره هفته‌ها و بلکه ماه‌ها حضور چندانی در اداره‌ی مربوطه ندارد. طبق قوانین، رئیس هر اداره باید از فرماندار و مدیر کل مربوطه برابر قانون مرخصی بگیرد.
  3. در مورد بودجه‌ی ستاد، جمع‌آوری هر بار نماز جمعه مبلغی حدود صد هزار تومان یا کمی کمتر و یا بیشتر می‌باشد، که پاسخ‌گوی پرداخت بعضی از قبوض برق و آب و گاز و تلفن نمی‌باشد، و دفتر و ستاد را امام جمعه شخصا اداره می‌کند و هیچ ارگانی تا به حال ریالی کمک نکرده است. در حالی که در اکثر شهرهای کشور، نهادهای مختلف درصدی از بودجه‌های فرهنگی را تحویل دفتر و ستاد نماز جمعه می‌‌دهند.
  4. گفتند امام جمعه باید در قلب مردم باشد. شما اگر با تعداد کثیر نمازگزاران در تاسوعا، با نبود امکانات، و ماه رمضان و حتی فصول کم‌جمعیت مانند عید نوروز که در سال‌های قبل تعداد به هفت نفر نمی‌رسیده که نماز جمعه خوانده شود و نماز جماعت تعطیل شده، دلیل بر نفوذ امام جمعه در قلب مردم نیست؟ اما ادارات طبق فرمان مقام معظم رهبری باید تبعیت از امام جمعه داشته باشند و امام جمعه هم روسای اداراتِ خدمت‌گزار مردم و نظام اسلامی را از صمیم قلب دوست دارد و دعاگوی آنان است و البته با متخلفین برخورد قانونی می‌کند و نیازی به حضور در قلب آنان نداریم.

والسلام

دفتر امام جمعه شهرستان گراش

خروج از نسخه موبایل