نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

عزم شورا برای حل کامل مشکل خیابان بسیج

گریشنا: «به یاری خدا بعد از پنجاه سال عزم جدی سعی داریم با هر هزینه‌ای مشکل خیابان بسیج را برای همیشه حل کنیم.» این را حبیب‌الله مهرابی، رئیس شورای شهر گراش می‌گوید.

در خبری که امروز در سایت شهرداری منتشر شد آمده است: عملیات اصلاح مسیر عبور فاضلاب خیابان بسیج با تخریب جدول سمت راست و حفاری جهت احداث جدول عمیق‌تر آغاز شد. به گزارش مهندس اسدی‌پور مسئول واحد عمران شهرداری گراش، ماه گذشته طرح مطالعاتی هدایت فاضلاب از کانال وسط خیابان به جداول کناری خیابان به پایان رسید و با مشخص شدن پیمانکار این پروژه، عملیات اجرایی طرح آغاز شد.

مهرابی رئیس شورای  اسلامی شهر گراش در خصوص این پروژه می‌گوید: «کنترل و هدایت فاضلاب سطح شهر به ویژه فاضلاب منتهی به خیابان بسیج که از سرتاسر شهر به این خیابان وارد می‌شود یکی از دغدغه‌های همیشگی شورا بوده است که با مهیا شدن شرایط و مطالعات دقیق جهت داشتن طرحی جامع برای کنترل فاضلاب شهری، شهرداری گراش عملیات اجرایی آن را شروع نمود.»

مهرابی می‌افزاید: «در فاز اول این پروژه با احداث دو کانال در عرض خیابان، آب از کانال قدیمی وسط خیابان به جداول دو سمت هدایت می‌شود و با شیب‌بندی و عمق مناسب جداول که به صورت دقیق اندازه‌گیری و طراحی شده است فاضلاب و آب‌های سطحی به انتهای خیابان بسیج هدایت می‌شود. فاز دوم پروژه به احداث تصفیه خانه اختصاص یافته است. در حال حاضر زمینی به مبلغ نهصد میلیون تومان جهت احداث این تصفیه خانه خریداری شده که بلافاصله پس از اتمام مراحل انتقال فاضلاب به انتهای خیابان، احداث تصفیه خانه آغاز خواهد شد. و در فاز سوم کانال قدیمی وسط خیابان کوبیده و بهسازی می‌شود و در همین راستا و همزمان با این پروژه پارک محله‌ای پنج برکه نیز آغاز خواهد شد.»

کنترل و بهسازی کانال انتقال آب فاضلاب خیابان بسیج یکی از مشکلات بزرگ شهرداری در سال‌های گذشته بوده است. مهرابی در پایان صحبت‌هایش می‌گوید: «البته هم ما و هم شهرداران گذشته باید از اهالی خیابان بسیج که سال‌ها در رنج بودند عذرخواهی کنیم و امیدوارم اگر در زمان اجرای پروژه‌ی بزرگ مشکلی در رفت آمد پیش آمد، تحمل بفرمایند.»

 از نکات جالب اجرای این پروژه نصب تابلوی بزرگی در ابتدای خیابان بسیج است در آن از صبر و حوصله مردم در زمان اجرای پروژه سپاسگزاری شده است.

خروج از نسخه موبایل