نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اولین واکنش‌ها به برکناری دکتر بهمنی در فضای مجازی

گریشنا: انتشار خبر برکناری دکتر میرزاخلیل بهمنی از ریاست دانشکده علوم پزشکی گراش در روز چهارشنبه (خبر در گریشنا) واکنش‌های زیادی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. از اولین واکنش‌ها، نامه‌ی سرگشاده‌ای است که از طرف جمعی از «دانش‌آموختگان ‌و دانشجویان گراشی دانشگاه‌های سراسر کشور» و البته بدون امضا خطاب به وزیر بهداشت نوشته شده است و با ذکر بندهایی، درخواست ابقای دکتر بهمنی را در سمت ریاست مطرح کرده است؛ و همچنین یک بیانیه مردمی که خطاب به وزیر بهداشت نوشته شده است و عمل‌کرد دکتر بهمنی را در طی مدت ریاست‌اش بر مجموعه علوم پزشکی گراش خاطرنشان کرده است و ابقای او را خواستار شده است. متن این نامه و بیانیه در ادامه می‌آید.

دکتر بهمنی اظهار نظر بیشتر را به آینده موکول کرده بود. هنوز اظهار نظر رسمی درباره این موضوع ابراز نشده است.

 

نامه سرگشاده دانشجویان

وزیر محترم بهداشت، جناب آقای دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی

با سلام و احترام؛ با درج خبری در تاریخ ۹۴/۶/۱۲ در سایت دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی امام جعفر صادق (ع) گراش، مطلع شدیم ریاست فرهیخته و تلاش‌گر این دانشکده بنا به دلایلی مبهم، در حین ماموریت از سوی دکتر ایمانیه ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان فارس، از سمت خود برکنار شده‌اند. ما دانشجویان و دانش‌آموختگان گراشی دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن اعلام ناراحتی و مخالفت با این تغییر سلیقه‌ای، خواهان بازگشت این مدیر ارزشی به مجموعه‌ی مذکور و برخورد وزارت بهداشت با دست‌های پشت پرده‌ی این ماجرا هستیم.

اولاً، دوره‌های مختلف مدیریت دانشکده علوم پزشکی گراش همانند هر مجموعه‌ی دیگری نقاط قوت و ضعف مختلفی داشته است و داشتن نگاهی جامع به آنها، شرط یک داوری عادلانه است. عده‌ای با روی کار آمدن ریاست جدید این دانشکده عرصه فراغت حال را بر خود تنگ دیده و رویه‌ی مدیریت جهادی ایشان بر مجموعه ی تحت امر به مذاق‌شان خوش نیامد. کما اینکه کمی پس از شروع کار ایشان سنگ‌اندازی را شروع کرده و فریاد اعتراض بر مدیریتی که همگان شاهد و واقف بر خدمت صادقانه ایشان هستند، بلند کردند.

ثانیاً، تجربه‌ی چندین ساله‌ی مدیریت دکتر بهمنی بر مجموعه‌ی علوم پزشکی گراش، جامعه‌ی دانشگاهی را به این نتیجه رسانده است که در شرایط فعلی بهترین گزینه‌ی بومی جهت مسند ریاست این مجموعه‌ی عظیم دانشگاهی، شخص دکتر بهمنی می‌باشد. آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟ اگر مشکل مدیریتی ایشان عدم رضایت مردم از وضعیت نظام سلامت و مجموعه‌ی بهداشت گراش بوده است (که این‌گونه نیست) مسئولان آن وزارت‌خانه می‌توانند به صورت رودررو از خدمات‌رسانی ایشان از مردم سوال کرده و اگر دلیل عزل، عدم تبعیت ایشان از سیاست‌های وزارت‌خانه‌ی متبوع بوده است، بر همگان آشکار است که سطح خدمات‌رسانی دانشکده علوم پزشکی گراش از بسیاری از مناطق کشور و حتی مراکز استان ها، بیشتر و بالاتر است. مگر نه این که اهداف آن وزارت‌خانه خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم جهت کاهش آلام است؟ حال سوال اینجاست جناب دکتر ایمانیه بنا بر چه ضرورتی اقدام به تغییر ایشان کرده‌اند؟ این‌گونه که پیداست، دست‌هایی پشت پرده، دکتر ایمانیه را مجبور کرده‌اند که ایشان را از گردونه‌ی مسئولیت خارج سازند.

ثالثاً، برکناری دکتر بهمنی در شرایطی صورت گرفته است که ایشان در ماموریت کاری به سر می‌بردند. جناب آقای وزیر، آیا این انصاف است که پاسخ فردی که سال‌ها در جهت ارتقای نظام سلامت کشور کوشش کرده است، این‌گونه داده شود؟

رابعاً، جامعه‌ی دانشگاهی شهرستان و مردم همیشه در صحنه‌ی این شهرستان ضمن رضایت از مدیریت ایشان بر دانشکده گراش، همواره شاهد حضور موثر ایشان در میان اقشار مختلف مردم در جهت پیش‌برد اهداف عالیه وزارت بهداشت و درمان بوده‌اند، کما این که در ذیل به گزیده‌ای از نقاط قوت مدیریتی ایشان اشاره خواهیم نمود:

– مدیریت مناسب ایشان در خصوص رسیدگی به مناطق محروم شهرستان و اجرای شایسته طرح تحول نظام سلامت در محدوده‌ی استحفاظی

– بالا رفتن سطح آموزشی دانشکده علوم پزشکی و احیای فضای نشاط علمی در مجموعه‌ی دانشگاه

– همکاری و ارتباط مجدانه مجموعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی با نهادهای فرهنگی، علمی و اجتماعی سطح شهرستان در جهت آبادانی هرچه بیشتر شهرستان گراش

– گسترش و توسعه آموزشی دانشگاه و تاسیس رشته‌ها و دانشکده‌های جدید

– فراهم کردن بستری که در آن همه افراد دانشگاه از دانشجویان گرفته تا اساتید و کارمندان و مردم شهر به صورت مستقیم با ریاست دانشگاه در ارتباط بودند و پاسخ خود را دریافت می‌کردند.

اینها قسمتی از نقاط قوت مدیریت جناب آقای دکتر میرزا خلیل بهمنی است که به آن اشاره شد.

در پایان با توجه به نکاتی که ذکر شد، به وزیر محترم بهداشت و درمان پیشنهاد داده می‌شود قبل از صدور حکم قطعی، از برکناری این نیروی ارزشی جلوگیری کرده و با این کار موجبات آسوده‌خاطری مجموعه‌ی دانشگاهی شهرستان گراش را فراهم نماید.

والسلام علی من تبعه هدی

دانش‌آموختگان و دانشجویان گراشی دانشگاه‌های سراسر کشور

 

 

بیانیه مردمی

وزیر محترم و محبوب و پرتلاش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

جناب آقای دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی (دام عزه)

با سلام و تحیات

امروز حضور مدیران متعهد، مخلص، پرتلاش و انقلابی در مسند بالاترین مقام دانشگاهی و به عنوان ریاست دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، از اقدامات مدبرانه‌ی حضرت‌عالی در کشور است، که انتخاب و انتصاب شایسته جناب آقای دکتر میرزا خلیل بهمنی به سمت سرپرستی دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش از طرف حضرتعالی نمونه بارز این اقدام هوشمندانه و مدبرانه بود.

انتخاب و انتصاب ایشان که خود از یادگاران دفاع مقدس و برادر دو شهید بزرگوار و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دارای توان مدیریتی بالا بود، باعث شد علوم پزشکی گراش حرکت رو به جلو خود را آغاز و بلاتکلیفی در بسیاری از امور اجرایی این دانشکده را رفع نماید و موجب سامان بخشیدن به بسیاری از ناباسامانی‌های این مجموعه گردد.

پس از گذشت ۱۷ ماه از حضور جناب آقای دکتر بهمنی در سمت سرپرستی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش، ما شهروندان وطن‌دوست گراش و حومه این شاهد تحولاتی شگرف در حوزه های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی، دانشجویی و فرهنگی و تحقیقاتی بوده ایم که این خود نشان از توان بالای مدیریتی ایشان دارد.

تبیین و شفاف‌سازی طرح تحول نظام سلامت، گزارش‌های متعدد از زمان اجرا تاکنون از تریبون نماز جمعه و در مجالس و محافل عمومی، برگزاری جلسات متعدد با متخصصین توسط سرپرست دانشکده گراش از دلایل اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در شهرستان گراش می باشد که باعث رضایت‌مندی مردم در این شهرستان شده است؛ که همه ی اینها نشان از دلسوزی و پشتکار و درایت ایشان دارد که نه تنها فقط در اجرای این طرح بلکه در اجرای تمامی طرح های وزارت محترم بهداشت، با جان و دل و اشتیاق و با پیگیری های مستمر سعی در اجرای دقیق طرح‌ها را دارند.

سامان بخشیدن به آموزش دانشکده‌های پیراپزشکی و پرستاری، مستقر

نمودن اعضای محترم هیات علمی، تجهیز کلاس‌ها به مدرن‌ترین وسایل کمک آموزشی برگ زرین دیگری از خدمات ایشان است.

اهتمام ویژه به جلسات پرسش و پاسخ بیماران، شهروندان، مراجعه‌کنندگان و بازدیدهای مکرر از مراکز درمانی، دستورات سریع و صریح برای پیگیری مشکلات، اهتمام به کارهای فرهنگی و تاکید ایشان بر افزایش روحیه خدمت به مردم، حمایت صددرصد از برنامه های فرهنگی ملی مذهبی و … نیز از اقدامات ارزشمند ایشان در زمان تصدی سرپرستی دانشکده علوم پزشکی می‌باشد.

فعالیت‌ها و اقدامات مهم و برجسته‌ی دیگری همچون:

– اخذ مجوز قطعی دانشکده علوم پزشکی گراش

– استقلال دامنه سایت علوم پزشکی گراش

– استقلال حراست علوم پزشکی گراش از شیراز

– تصویب آرم و نشان علوم پزشکی گراش

– جذب ۱۴ نفر اعضای هیات علمی جدید

– عقد تفاهم‌نامه با مراکز علمی و اموزشی معتبر

– افتتاح بخش دیالیز بیمارستان

– راه‌اندازی انواع سامانه های نظارتی و رسیدگی به شکایات ۱۵۹۰ و ۱۶۹۰ و …

– افتتاح خانه بهداشت روستای خلیلی

– افتتاح داروخانه ارد

– افتتاح کلنیک دندان‌پزشکی ارد

– افتتاح خانه بهداشت روستای آغصه

– دعوت از شخصیت‌های علمی و آموزشی کشور جهت بازدید از دانشکده علوم پزشکی گراش جهت تبادل اطلاعات علمی و آموزشی

– احیای روابط عمومی علوم پزشکی گراش و درج اخبار روزانه فعالیت‌های معاونت‌های مختلف در سایت برای اطلاع عموم

– تشکیل و استقلال مجمع خیرین تامین سلامت شهرستان گراش با حضور حاج آقا نیری

– سرکشی و بازدیدهای مکرر از مراکز بهداشتی درمانی روستایی تحت پوشش علوم پزشکی گراش

– پیگیری‌های مستمر شخص ایشان در وزارت بهداشت در تمامی امور

– حمایت و پیگیری در راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری شهرستان گراش

– حمایت و پیگیری در راه‌اندازی مرکز مستقل حمایت از بیماران خاص

فقط گوشه‌ای از اقدامات جناب آقای دکتر بهمنی می‌باشد که با حمایت حضرتعالی و معاونین و مشاورین حضرتعالی صورت پدیرفته است و گواه صادقی است بر تلاش این برادر بزرگوار.

به‌حمدالله ایشان امروز در بین مردم شهرستان به مدیری توانمند و انتقادپذیر شهرت یافته است که با نگاهی به اخبار منتشر شده در طول ۱۷ ماه گذشته در سایت علوم پزشکی گراش و سایت‌های منطقه کاملا مشخص است که هدف اصلی ایشان خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم است و به گفته خود ایشان خدمت‌رسانی به مردم توفیقی است از جانب حق تعالی که باید قدر دانست.

در پایان ما شهروندان وطن‌دوست گراش و حومه با تایید عملکرد ارزنده و مثبت جناب آقای دکتر میرزا خلیل بهمنی در زمان تصدی سرپرستی این دانشکده، حمایت همه‌جانبه خود را از ایشان اعلام داشته و خواستار ابقای ایشان می‌باشیم.

از خداوند منان برای شما وزیر محبوب و پرتلاش و همه مدیران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همه خدمت‌گزاران به مردم، سعادت و سلامت و سرافرازی مسئلت می‌نماییم.

خروج از نسخه موبایل