نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

موسسه «کارگستر» چاره جدید برای کاریابی

گریشنا: موسسه‌ی کاریابی کارگستر، کار خود را در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات به کارفرمایان و جویندگان کار، شروع کرد.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ مراسم افتتاح این موسسه امروز بیست‌ویکم فروردین ماه با حضور بخشدار مرکزی در دفتر کاریابی برگزار شد. جعفر اژدری مدیریت این موسسه را برعهده دارد. او متولد ۱۳۶۱ و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و کارشناسی برق است. اژدری پیش از این در دفتر پیشخوان دولت، موسسه‌ی طه و کانون کاداگ فعالیت داشته است و سال گذشته نیز به عنوان دبیر کارگروه اشتغال در بخش فارغ‌التحصیلان حضور داشته و همچنین به عنوان مدرس در دانشگاه آزاد گراش نیز مشغول به کار بوده است.

او بعد از خوش‌آمدگویی به حاضرین بر نیاز به راه‌اندازی این موسسه تاکید کرد و گفت: «بر اساس پیشنهادی که یک سال و نیم پیش در جلسه‌ی کارگروه اشتغال فرمانداری مبنی بر راه‌اندازی اداره‌ی کاریابی در شهرستان گراش شد، پیگیری‌های خود را برای گرفتن مجوز شروع کردیم و با همکاری فرمانداری و همچنین انجام مکاتباتی با استان و مراکز مربوطه موفق به اخذ مجوز شدیم.»

او در ادامه در تشریح فعالیت‌های این موسسه گفت: «مهم‌ترین وظیفه‌ی موسسات کاریابی ایجاد ارتباط بین کارجو و کارفرما است. کارجویان با معرفی خود به موسسه و پر کردن فرم مشخصات فردی، تحصیلی، علمی و فنی به عنوان نیرو‌های در دسترس، مشخصات خود را در سامانه‌ی کاریابی ثبت می‌کنند. و کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار هستند نیز گزینه‌های مورد نظر خود را از بین اطلاعاتی که موسسه در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد، انتخاب می‌کنند تا هم کارجو در زمینه انتخاب شغل و هم کارفرما در زمینه‌ی انتخاب نیروی کار موثر، بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را در دسترس داشته باشند.»

اژدری ادامه داد: «از دیگر خدمات این موسسه می‌توان به مشاوره‌های شغلی متناسب با شغل کارفرما، صدور معرفی‌نامه برای تامین اجتماعی و معرفی کارجویان فاقد مهارت به موسسات فنی و حرفه‌ای و همچنین افزایش مهارت افراد شاغل با معرفی آنان به موسسات آموزشی اشاره کرد.»

اژدری با بیان این موضوع که امیدواریم بتوانیم با همکاری دوستان خدمات تاثیر‌گذاری در شهرستان داشته باشیم، صحبت‌هایش را به پایان رساند.

عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی در این جلسه گفت: «ما به این کار با دید کار خیر‌اندیشانه نگاه می‌کنیم و جدا از بحث درآمدزایی آن، نیت معنوی آن نیز قابل توجه است که با ایجاد فرصت شغلی برای جویندگان کار به خصوص جوانان، تلاش دارید تا مشکلات بیکاری را از سر راه بردارید.»

موسسه کاریابی و مشاوره شغلی در خیابان امام، طبقه فوقانی داروخانه دکتر فانی قرار دارد. این موسسه روزانه از ساعت هشت و سی دقیقه تا ۱۳ و سی دقیقه فعال است. جویندگان کار، کارفرمایان و همچنین فعالین بازار کار می‌توانند با شماره تلفن ۵۲۴۵۲۵۱۳ با این موسسه تماس بگیرند.

به گزارش تسنیم بر اساس تعرفه وزارت کار و امور اجتماعی، ثبت‌نام کارجویان با هزینه ۱۳ هزار تومان در موسسات کاریابی انجام می‌شود. در صورت نهایی شدن اشتغال نیز نیمی از حقوق یک ماه به عنوان حق‌الزحمه به موسسه پرداخت می‌شود.

 

خروج از نسخه موبایل