نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

چهار پروژه خیرین سلامت در مراحل آماده سازی

گریشنا: با سفر دو تن از مسئولین وزارت بهداشت مجمع خیرین سلامت گراش تشکیل شد. هر چند افتتاح  مرکز درمانی بیماران خاص و سرطانی و مرکز MRI از برنامه حذف و به آینده موکول شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش؛ دکتر ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و سید رضا نیّری، مشاور وزیر و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور از پروژه‌های خیّرساز دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بازدید کردند و همچنین مجمع خیرین سلامت گراش نیز با حضور این افراد تشکیل شد.

دکتر ایازی و سید رضا نیری و هیات همراه پس از ورود به فرودگاه مورد استقبال رییس دانشکده علوم پزشکی گراش، معاونین وی، فرماندار و تعدادی از خیّرین شهرستان گراش قرار گرفتند و سپس با حضور در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش از پروژه‌های این مرکز آموزشی درمانی بازدید کردند.

قائم مقام و مشاور وزیر بهداشت در ابتدای حضور در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) از بنیاد پیشگیری از سرطان این مرکز دیدن کردند. در این بازدید رییس و قائم مقام بیمارستان توضیحاتی درباره هدف از ساخت و برنامه‌های آتی این پروژه خیرساز ارائه دادند. این مرکز در روزهای آینده کار خود را شروع خواهد کرد.

پس از بازدید از بنیاد پیشگیری از سرطان، بازدید از مرکز MRI بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) صورت گرفت. دکتر محقق، قائم مقام بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش درباره ساخت این مرکز و خرید دستگاه پیشرفته MRI گفت:«ساختمان این مرکز با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان در مدت یکسال آماده شد و دستگاه نیز به مبلغی بالغ بر پنج میلیارد تومان خریداری شد که از زمان اخذ مجوز خرید دستگاه تا انتقال آن به بیمارستان گراش نیز یکسال زمان برده است.»

وی درادامه توضیحات خود گفت:«هزینه ساخت و خرید دستگاه توسط خیّر پرداخت شده است که با هدف خدمت‌رسانی به کل مردم منطقه این کار صورت گرفته است.
مرکز MRI امیرالمومنین علی (ع) گراش کار خود را از هفته قبل شروع کرده است.»

در بخش بعدی برنامه، دکتر ایازی و هیات همراه، از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امیرالمومنین علی(ع) که در قسمتی از بیمارستان در حال ساخت است نیز بازدید کردند. این کلینیک که در حال حاضر مرحله خاکبرداری و بتن‌ریزی آن در حال انجام است در ۱۰ هزار متر مربع و در پنج طبقه ساخته خواهد شد و هزینه ساخت این کلینک حدود ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شده که توسط یکی از خیّرین این شهرستان پرداخت می‌شود.
چهارمین برنامه‌ی بازدید از پروژه‌های خیّر‌ساز، بازدید از مراحل پیشرفت ساخت درمانگاه مسکن مهر بود که قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و نیز مشاور وزیر و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با حضور در شهرک پردیس از این پروژه بازدید کردند. این درمانگاه به همت میر ابوالحسن سعادت در حال ساخت است.
بازدید از محل احداث مرکز درمانی بیماران خاص و سرطانی باب الحوائج(ع) آخرین برنامه بازدید بود.
در بازدیدهای صورت گرفته، امام جمعه، فرماندار، مسوولین ادرات شهرستان و تعدادی از خیرین و معتمدین شهرستان گراش نیز حضور داشتند.

در برنامه‌ی دیگر که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده‌ی علوم پزشکی برگزار شد، یعقوب سعادت، دکتر میرزا خلیل بهمنی، محمد منفرد فرزند فتح الله، کریم جعفری، علی دیباچی، خلیل غلامی  و رضا اسدی لاری به عنوان اعضاء اصلی هیات رییسه مجمع خیرین سلامت گراش؛ غلامرضا یحیی‌پور و یحیی یحیایی به عنوان عضو عضو علی‌البدل هیات مدیره و محمود رادمرد و محمد منفرد (فرزندم غلام) به عنوان اعضاء اصلی بازرسین و محمد رضا خواجه‌زاده به عنوان عضو علی البدل بازرسین انتخاب شدند.
دکتر میرزا خلیل بهمنی در این مراسم بعد از ارائه‌ی گزارشی جامع از شهرستان گراش و اشاره به حضور فعال خیرین در این شهرستان، افزود:«خیّرین این شهرستان همیشه به عنوان بازویی برای انقلاب بوده‌اند و خدمات بسیار ارزشمندی در بحث ساخت و تجهیز مراکز آموزشی، درمانی و فرهنگی انجام داده‌اند.»

دکتر ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی بیان داشت:«در شهرستان گراش کارهای بسیار ارزشمندی در بحث بهداشت و درمان صورت گرفته است که قابل تحسین است.»

وی در ادامه گفت:«با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین در بخش بهداشت و درمان، علاوه بر حضور خیرین باید سلامت را اقتصادی کنیم تا مردم انگیزه‌ی سرمایه‌گذاری در بحث سلامت پیدا کنند.»

دکتر ایازی تصریح کرد:«خیرین شهرستان گراش مشکلات را محدود به این شهرستان نبینند و باید در سطح استان و ملی نیز همچنان که در حال حاضر فعال هستند، فعالیت خود را بیشتر کنند.»
دکتر ایازی پیگیری‌های دکتر بهمنی در تمام زمینه‌ها برای پیشرفت علوم پزشکی گراش را قابل تحسین برشمرد و گفت:«در هر قسمت وزارتخانه که نگاه می‌کنیم پیگیری‌های مجدانه دکتر بهمنی به چشم می‌خورد و این نشان از دغدغه‌ی او برای پیشرفت شهرستان دارد.»
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی با اعلام این خبر که متاسفانه آمار مبتلایلان به سرطان و دیابت در کشور آمار رو به رشد را نشان می‌دهد افزود: «راه‌حل برون رفت از مشکلات موجود در بحث سلامت علاوه بر اقدامات دولت، اتکا به مردم است و مردم و به خصوص خیرین باید بیش از پیش در امر بهداشت و درمان وراد شوند که شهرستان گراش نمونه خوبی از این دست است.»
در ادامه برنامه، سید رضا نیری مشاور وزیر بهداشت و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور ضمن ابراز خوشحالی از بازدید از پروژه‌های خیّر ساز مردم شهرستان گراش افزود:«کارهایی که در شهرستان گراش انجام شده است کارهای بسیار ارزشمند و والایی است.»

در پایان برنامه دکتر اسماعیل غنیان معاون هماهنگی مجع خیرین سلامت کشور به عنوان برگزار کننده انتخابات مجمع خیرین سلامت، توضیحاتی درباره چگونگی انتخابات این مجمع بیان کرد و انتخابات برگزار شد.

خروج از نسخه موبایل