نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

تاکید امام جمعه گراش بر عقلانیت و اعتدال در موضع‌گیری‌ها

گریشنا: حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه‌ی گراش در خطبه‌ی نماز جمعه‌، به دیدار سفیر ایران در عربستان با مراجع قم اشاره کرد که در این این دیدار مراجع تقلید بر ضرورت اصلاح روابط دو کشور تاکید داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گریشنا نماز جمعه دهم بهمن‌ماه همااند جمعه‌های گذشته در حسینیه اعظم گراش برگزار شد. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی امام جمعه در خطبه نماز جمعه‌ گفت:« ما با وجود این که باید مواضع انقلابی خود را حفظ کنیم اما می‌بایست عقلانیت و اعتدال را در موضع‌گیری‌های خود در راس مواضع در نظر داشته باشیم.»

او با اشاره به دیدار سفیر ایران در عربستان با مراجع اظهار داشت:« به رغم وجود اختلاف و تفاوت در دیگاه و مواضع رهبر دو کشور ایران و عربستان، هیچ گروهی نباید به دیگری اهانت کند، آن هم درست زمانی که دشمنان در حال تبلیغات گسترده برای شیعه‌هراسی هستند. زبان ملایمت و ملاطفت همه‌ی مشکلات ما را حل خواهد کرد و بهتر است در کاری که به ما مربوط نیست دخالت نکنیم و به متخصصانی که در آن زمینه فعال هستند رجوع کنیم.»

او در ادامه بیان داشت:«گاهی افرادی فکر می‌کنند که وزرا، تنها به فکر احیای منافع و زندگی خود هستند در حالی که صحبت‌ها و فعالیت‌های آن‌ها برای کشور است و هیچ منافع شخصی‌ای ندارند. در واقع این مواضع مراجع و رهبر انقلاب است و ما باید عادت کنیم مواضع نظام و رهبری و مراجع که در خط و مسیر رهبری هستند را تنها از زبان ائمه‌ی جمعه که به فرموده‌ی رهبر معظم؛ در شهر‌ها و استان‌ها فقط ائمه جمعه، می‌توانند بیان‌کننده‌ی نظرات نظام و رهبری معظم آن باشند، بشنویم.»

حجت‌الاسلام حسینی؛ در راستای سخنان خود به صحبت‌های آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله جوادی آملی استناد کرد و به نقل از این مراجع گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار بیان داشت:«ما در موضع‌گیری‌ها به مواضع سران آن توجه کنیم نه به افراطیون رده‌ی پایین، ایشان ضمن انتقاد از تیتر برخی روزنامه‌ها افزودند: به رغم اختلاف نظر در دیدگاه‌ها‌ی رهبران دو کشور روابط ما باید اصلاح شود. چرا که کعبه قبله‌ی آمال همه مسلمین می‌باشد.»

آیت‌الله وحید خراسانی گفت:« اگر روابط ما با همسیه‌مان اصلاح شود تسهیل در امر همه شیعیان زائر صورت می‌گیرد، این امر موجب ثواب اخروی و دنیوی است. او با اشاره به آیه‌ای از قرآن فرمودند: اگر زبان ما زبان ملاطفت و ملایمت باشد همه مشکلات ما حل خواهد شد.»

آیت الله جوادی آملی نیز اظهار داشت که؛« اگر در جهان اسلام امر در دست انسان‌های عاقل باشد امور اصلاح می‌شود. لکن اگر در دست افرادی که لا یعلم یعنی کسانی که گروه خونی آن‌ها جعل است قرار گیرد هرگز امور اصلاح نخواهد شد در سمت ما چه لزومی دارد که برای مرگ کسی شادمانی کنیم؟ و این امر نه مستحب است نه واجب.»

امام جمعه‌ی گراش صحبت‌های خود را با بیان این که؛ هر کسی در اظهار نظر آزاد است و معنی آزادی بیان یعنی همین. در امور سیاسی باید به اهل آن که همان ائمه جمعه هستند مراجعه کرد، خاتمه داد.

خروج از نسخه موبایل