نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

نان گران شد

گریشنا:در جلسه‌ی کارگروه نان استان فارس، قیمت انواع نان با آرد آزاد و آرد یارانه‌ای اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی ادراه‌ی صنعت، معدن و تجارت؛از امروز ۱۰ آذرماه قیمت انواع نان با آرد آزاد از نوع لواش با وزن چانه‌ی ۲۰۰ گرم؛۳۰۰۰ ریال، تافتون، با وزن چانه‌ی ۴۲۰ گرم؛ ۵۵۰۰ ریال، لواش چله‌پز،با وزن چانه‌ی ۲۴۰ گرم؛۳۵۰۰ ریال،بربری، با وزن چانه‌ی ۴۲۰ گرم؛۶۰۰۰ ریال، سنگک، وزن نان ۵۰۰ گرم؛۱۰۰۰۰ ریال،ریزشی به صورت کیلویی۱۱۰۰۰ ریال، باگت، همبر فانتزی، به صورت حجمی؛۳۶۰۰ ریال به فروش می‌رسد.

و در جدول انواع نان با آرد یارانه‌ای؛ لواش، با وزن چانه‌ی ۲۰۰ گرم؛ ۲۰۰۰ ریال، تافتون، با وزن چانه‌ی ۴۲۰؛ ۴۰۰۰ ریال، لواش چله‌پز؛ با وزن چانه‌ی ۲۴۰ گرم؛۲۵۰۰، ریزشی به صورت کیلویی به قیمت ۷۱۵۰ ریال تعیین شده است.

در حال حاضر هیجده نانوایی در گراش، سه نانوایی در ارد، سه نانوایی در فداغ و یک نانوایی در خلیلی فعال است. از تعداد هیجده نانوایی گراش، نانوایی نصرالله دبیری در خیابان درمانگاه و علی رحمانیان در خیابان سپاه، عرضه‌کننده‌ی نان سنگک هستند. نان سنگک بیشترین افزایش را داشته و به دلیل پخت با آرد آزاد،قیمت آن از ۵۰۰ به هزارتومان رسیده است. تا قبل از این قیمت سنگک با وزن چانه‌ی ۵۰۰ گرم به صورت یارانه‌ای پانصد تومان به فروش می‌رسید.

نان تافتون را می‌توانید از نانوایی عبدالرضا صفری در خیابان امام تهیه کنید تا قبل از این با تصویب کارگروه آرد و نان، متشکل از اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت، فرمانداری، اتحادیه‌ی نانوایان، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، اداره‌ی غله، این نوع نان با وزن چانه‌ی ۳۰۰ گرم به قیمت ۲۵۰ تومان به فروش می‌رسید که از این به بعد با وزن چانه‌ی ۴۲۰ گرم به قیمت ۴۰۰ تومان فروخته می‌شود.

باقی نانوانی‌ها یعنی ۱۵ نانوایی دیگر در گراش تولید‌کننده‌ی نان لواش هستند که قیمت آن پیش از این با وزن چانه‌ی ۲۰۰ گرم، ۱۵۰ تومان بود که با ۵۰ تومان افزایش بعد از این ۲۰۰ تومان، فروخته خواهد شد. هر سه نانوایی در فداغ نیز تولید‌کننده‌ی نان سنگک هستند. ساعت کاری نانوایی‌ها،صبح‌ها از ساعت ۵ تا ۷، ظهر‌ها؛۱۱ تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰تعیین شده است.

بلبلی، روابط عمومی اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت در ادامه می‌گوید:«افراد در صورت دیدن کم‌فروشی و یا کیفیت نامناسب نان‌ها در هر کدام از نانوایی‌های موجود در شهرستان می‌توانند با شماره‌ی ۱۲۴ و یا ۵۲۴۵۱۰۶۱ به منظور برخورد با این افراد اطلاع‌رسانی کنند.»

خروج از نسخه موبایل