نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

شهرک فرهنگیان به نام شاعران شد

گریشنا:در آخرین نشست کمیته نام گذاری معابر شهر گراش، شهرک ایمان، شهرک شیخی و شهرک فرهنگیان نام‌گذاری شدند.

بر اساس خبر منتشر شده در سایت شهرداری؛ طی تصمیمات این کمیته، خیابان ورودی اصلی شهرک فرهنگیان، خیابان “حافظ” نامیده شد و سه خیابان اصلی این شهرک به ترتیب خیابان های “رودکی”، “عطار” و “خیام” نامیده شدند.

دو ورودی  اصلی شهرک ایمان نیز به نام “شهید محمد بهمنی” و ” شهید محسن بهمنی” نام گذاری شدند و خیابان ورودی شهرک شیخی نیز به نام خیابان “شهید شیخی” نام گذاری گردید.

همچنین بلوار اصلی این منطقه که این سه شهرک را به هم متصل می‌کند، با توجه به اهمیت آن به نام بلوار “شهید رجایی” نام گذاری شد در حالی که این عنوان برای خیابان سمت راست بلوار سپاه انتخاب شده بود که طی تصمیمات این کمیته به “خیابان تمیز” تغییر نام پیدا کرد و بلوار اصلی آن منطقه به شهید رجایی رسید.

خیابان تمیز سالها است در میان عامه مردم به نام خیابان تمیز معروف است و علت نام گذاری آن نیز به خاطر توافقات آقای فرج اله تمیز با شهردار وقت مبنی بر صرف نظر آقای تمیز از دریافت حق تخریب منزل و کارگاه ایشان توسط شهرداری جهت تعریض خیابان و صرفا نام گذاری خیابان به نام خیابان تمیز بوده است و پس از چندین جلسه و پیگیری موضوع از طریق اسناد و مدارک موجود این خیابان تمیز نام گرفت.

 میدان ورودی گراش نیز که در آینده بزرگترین میدان شهر خواهد بود نیز “میدان ولایت” نام گرفت و به پیشنهاد شورای شهر خیابان جنب بوستان یاران که پیشتر بلوار “اله قلی اقتداری”  نامیده می شد،  بلوار “اله قلی خان مقتدری” نام گرفت چرا که این شهردار محبوب گراش در میان مردم به “اله قلی خان” معروف بوده است.

 کمیته نام گذاری معابر شهر گراش متشکل از نماینده های فرمانداری شهرستان، شهرداری، اداره پست، اداره تبلیغات، اداره بنیاد شهید و امور جانبازان، بخشداری، شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش و چند تا از معتمدین شهر می باشد.

خروج از نسخه موبایل