نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

روی موج زلزله: یک زلزله ۳.۹ ریشتری دیگر در گراش

گریشنا: یک زلزله ۳.۹ ریشتری دیگر در نیمه شب ۱۸ آبان‌ماه خواب گراشی‌ها را آشفته کرد.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت ۱:۴۳ نیمه شب ۱۸ آبان‌ماه در گراش زلزله‌ای رخ داد. شدت این زلزله سه و نه دهم ریشتر اعلام شد. با توجه به این که این زلزله در عمق ۶ کیلومتر رخ داد زمانی حدود ۱۰ ثانیه لرزش زمین احساس شد. به همین علت این زلزله از زلزله سه روز پیش شدیدتر به نظر می‌رسید.

یک پس لزره کوچک نیز بعد از این زلزله رخ داد. بر اساس نتایج مرکز لرزه‌نگاری ظهر شنبه نیز زلزله‌ای سه و دو دهم ریشتری رخ داده است که به علت عمق ۲۰ کیلومتری در شهر احساس نشد. با توجه به زلزله ۱۵ آبان ماه در سه روز گراش ۵ بار لرزید. تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زمین‌لرزه‌های اعلام نشده است.

شدیدترین زلزله‌های آبان‌ماه نیز در محدوده‌ای نزدیک رخ داده است. زلزله چهار و نه دهمی قیر در ششم آبان خسارت‌هایی در پی داشت. ۱۵ آبان نیز زلزله‌ای چهار و شش دهمی در رویدر هرمزگان رخ داد.

امدادرسانان در آماده باش

در پی وقوع زلزله‌های متوالی آمادگی نهادهای امدادرسانی نیز افزایش یافته است. شکاری از آمادگی داوطلبان هلال‌احمر برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان احتمالی خبر داد.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی نیز اعلام کرد در پی زلزله ۱۵ آبان ستاد مدیریت بحران دانشکده علوم پزشکی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه در مورد راهکارهای لازم و ضروری در صورت بروز زلزله ی احتمالی بحث و تبادل نظر و اقدامات موثری انجام شد. این ستاد اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) را به حالت آماده باش در آورده است و تمامی مسوولین کمیته‌های این ستاد نیز آمادگی خود را اعلام کردند.

خروج از نسخه موبایل