نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

یک پیش‌نهاد: حجاج به جای ولیمه سرمایه‌گذاری کنند

گریشنا: با توجه به در پیش بودن ایام پربرکت حج، محمد حسین‌زاده مدیرعامل شرکت بازرگانی نوین تجارت فارس، در پیش‌نهادی خواسته که جمعی از حجاج به جای هزینه کردن برای ولیمه و غذا، در بخش‌های صنعتی سرمایه‌گذاری کنید. متن نامه ارسالی حسین‌زاده به فرمانداری را می‌توانید بخوانید.

فرماندار محترم شهرستان گراش – جناب آقای اصغر فرودی

با عرض سلام و ادب و خسته نباشید

احتراماً به استحضار می‌رساند این شرکت مدت چند سال است که در ماه‌های اعزام حجاج گراشی به سرزمین وحی، موضوع اسراف‌گری گراشی‌ها در سفر حج، پیشنهادهایی به مسوولین وقت شهر را داشته است که متأسفانه هیچ مسوولی نتوانست این فرهنگ غلط را اصلاح نماید.

جهت اطلاع حضرتعالی: حجاج سال ۱۳۹۳ گراش حدودا ۲۵۰ نفر می باشد که در کاروانهای لار، لامرد، جهرم و… عازم مکه می باشند. اگر ما بخواهیم با یک حساب سرانگشتی به صورت میانگین هر نفر حجاج گراشی بعد از کسر هزینه سفر، حدوداً ۲۰ میلیون تومان هزینه ولیمه و سوغاتی می کنند که جمعاً میشود ۵ میلیارد تومان. که در عرض یک هفته بعد از برگشت از سفر اتفاق می افتد. این کار سالهاست که ادامه دارد و هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و هر موقع مثل جنگ کشور عراق و کویت رخ می دهد و کارشان را از دست می دهند می زنند زیر گریه و اصلاً به فکر سرمایه گذاری پایدار در زادگاهشان نیستند. باتوجه به اینکه حضرتعالی نماینده تام الاختیار دولت در حوزه سرمایه گذاری هستید اگر بتوانید از مبلغ فوق بین ۲۰ الی ۳۰% جذب کنید و در یک صندوق تعاونی ذخیره بنام حجاج همراه با مشخص کردن نام سهامدار نگهداری کنید و در امر تولید و صنعت کار بسیار بزرگی انجام داده اید و خدا خیرتان بدهد و همین که جعل و اسرافگری از این شهرستان دور شود و مردم در زمینه اقتصاد و مصرف ارشاد شوند باز خود نعمت بزرگی است.

پیشنهاد این شرکت: می توانید پس از هماهنگی با رییس کاروان حج، جناب آقای رحیمی نژاد که آخرین جلسه در تاریخ: ۳۱/۵/۹۳ برگزار می‌شود یک هیئت امنا تشکیل و با حضور تولیدکنندگان در گراش، آقایان ۱- عبدالهی‌شمسی ۲- غلام عباسی ۳- اسدی ۴- سیف الله قائدی ۵- مهندس هادی پور و بعداً در جلسه حجاج حاضر شده و توضیحات لازم داده شود. شاید این بار با توصیه های خداپسندانه حضرتعالی این معضل برطرف شده و به بارر نشست و آینده اشتغال جوانان این شهر تضمین گردد.

خروج از نسخه موبایل