نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

مستند دکتر احمد اقتداری امشب پخش می‌شود

گریشنا: مستندی از زندگی دکتر احمد اقتداری، پژوهش‌گر نام‌دار خلیج فارس، که نمایش آن در هفته پیش به آینده موکول شده بود (خبر در گریشنا)، امشب ۱۹ خردادماه ساعت ۲۳:۲۵ از شبکه یک صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، ابوالقاسم ناصری کیا، مدیر گروه مستند شبکه یک، از پخش مستند  «به ایرانِ جاودانی‌ام» خبر داد. او افزود: این مستند که امشب ساعت ۲۳:۲۵ از شبکه یک سیما پخش می شود، درباره زندگی و خدمات علمی دکتر احمد اقتداری است که بیش از ۶۵ سال از عمر ۹۰ ساله خود را صرف مطالعه تاریخ و جغرافیای فرهنگی مناطق حاشیه خلیج فارس نموده است.

تولید مستند «به ایران جاودانی‌ام…» با موضوع زندگی و تلاش‌های علمی «احمد اقتداری» (پدر مطالعات خلیج ‌فارس) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا رشیدیان مرداد ۱۳۹۲ آغاز شد.  به گزارش سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این مستند که به سفارش گروه مستند شبکه یک سیما در  دو قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تولیده شده است، به بهانه‌ پرداختن به زندگی «احمد اقتداری»، بخش‌هایی از تاریخ معاصر و برخی مسایل مربوط به خلیج‌فارس مورد بازخوانی قرار می‌گیرد.

سایر عوامل تولید این مستند عبارتند از: تصویربردار: ارسطو مداحی گیوی/ صدابردار: منصور شهباز زاده/ تدوین: احمد وفایی/ مدیرتولید: ایمان سیاح و عکاس: فریدون کوچکی.

احمد اقتداری متولد ۱۳۰۴ در شهر لار و از خانواده خوانین گراش است. اقتداری از نخستین دانشجویان رشته حقوق دانشگاه تهران بود و از این دانشگاه دکترای افتخاری تاریخ دریافت کرده است. او بخش عمده‌ای از عمر خود را به تحقیق در تاریخ و فرهنگ خلیج فارس گذرانیده است. (وبلاگ اخبار دکتر اقتداری)

احمد اقتداری هم اکنون تمام کتاب‌های تاریخی و مقالات تحقیقاتی خودش را درباره خلیج‌ فارس به کتابخانه دایره‌المعارف بزرگ اسلامی هدیه کرده است.

خروج از نسخه موبایل