نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

صبحگاه مشترک به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی

گریشنا: به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی، امروز شنبه ۱۳ مهرماه، مراسم صبحگاه مشترک با حضور فرماندار شهرستان گراش و اعضای شورای تامین شهرستان، معاون فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان، کارشناس امور سیاسی و انتظامی، بخشدار مرکزی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، مهندس کریمی‌فرد، فرماندار گراش که در این مراسم به پاسداشت هفته نیروی انتظامی سخنرانی می‌کرد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: «امنیت اصلی‌ترین زیربنای توسعه هر کشور است و وقتی امنیت نباشد توسعه معنی و مفهومی ندارد.»

وی در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان گراش افزود: این هفته فرصت مناسبی است تا از تلاش و ایثارگری‌های این خدمت‌گزاران که در ایجاد و حفظ نظم و امنیت شهرستان با تمام وجود خود زحمت می‌کشند تجلیل به عمل آید  و تکریم و تجلیل از عزیزان نیروی نظامی و انتظامی وظیفه همگانی است.

فرماندار گراش با اشاره به حماسه‌آفرینی مردم مومن و ولایت‌مدار گراش در انتخابات با شکوه  ۲۴ خرداد تصریح کرد: همکاری نیروی انتظامی در خلق حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری قابل قدردانی است  و این نیرو باید با تمام قوا و توان خود زمینه یک حماسه بی نظیر در عرصه اقتصادی را فراهم کند.

وی اضافه کرد: خدا را شاکریم که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیرویی مردم محور و ارزشمدار است و با پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انسانی، الگویی برای تمامی پلیس های دنیا شده است و یکی از والاترین وظایف و ویژگی‌های نیروی انتظامی، پاسداری از ارزش های اسلامی است. نیروی انتظامی باید با کسانی که ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب را خدشه‌دار می سازند، برخورد و مقابله کند.

رئیس شورای تامین شهرستان گراش خاطرنشان ساخت: دشمن از پیشرفت‌های روز افزون نظام و اقتدار نیروی انتظامی نگران و وحشت زده است، لذا در تلاش است از هر فرصتی و در هر عرصه ای به نقاط قوت نظام اسلامی ضربه بزند که به حمد الله تاکنون همواره در این تلاش خود با شکست مواجه شده است.

وی بیان داشت: نیروی انتظامی به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب با سه اصل قدرت، عزت و رحمت در جامعه اسلامی حضور و تبلور یافته است و روحیه خیرخواهی مردم نیز همواره باید در نیروی پلیس تقویت شود.

وی با بیان این که نیروی انتظامی و پلیس باید پناهگاه مظلومان باشد، تصریح کرد: نیروی انتظامی باید  با ظالمان مقتدر و سخت‌گیرانه برخورد کند  تا مردم در حضور نیروی انتظامی احساس آرامش و امنیت کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان گراش گفت: نظام اسلامی و مسئولین از اقدامات پلیس حمایت می‌کنند تا در مقابل برهم‌زنندگان نظم عمومی جامعه با قدرت برخورد کند.

مهندس کریمی فرد با بیان اینکه مشارکت مردم می تواند بسیاری از مشکلات امنیتی را حل کند، اظهار داشت: یکی از اهداف ناجا ارتقا فرهنگ عمومی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و ارتباط منسجم با مردم مبتنی بر تعالیم قرآنی است و میزان مشارکت مردم می تواند ضریب امنیت عمومی جامعه را افزایش دهد و نیروی انتظامی زمانی موفق است که بتواند مشارکت مردم را در بحث امنیت بالا ببرد  و به منظور تحقق برنامه های پلیس و تداوم امنیت پایدار همکاری مردم با نیروی انتظامی ضروری است.

وی یادآور شد: هفته نیروی انتظامی فرصتی است تا این نیرو ضمن افزایش آگاهی مردم تلاش ها و خدمات خود در زمینه های مختلف را هر چه بیشتر در جامعه مطرح کند. و باید در این راستا ضمن حفظ استقلال، فاصله کمی با مردم داشته باشند و از مهمترین اثار ارتباط مردم با نیروی انتظامی کاهش ارتکاب جرایم و متلاشی شدن باندهای کوچک و بزرگ بزهکاری در سطح جامعه خواهد بود.

فرماندار گراش خاطر نشان ساخت: بی‌شک اقتدار و امنیت امروز جامعه و شهرستان در گرو تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان ولایت در نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی است و این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که امنیت و آسایش امروز ملت ما مرهون ایثار رزمندگان دیروز است و این نعمت بزرگ را باید قدر بدانیم.

وی در نهایت افزود: امنیت اگر نباشد حتی عدالت نیز نخواهد بود و امنیت از برترین نعمات و الطاف الهی است.

در پایان این صبحگاه مشترک، از پرسنل و کارکنان نمونه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گراش تقدیر به عمل آمد.

خروج از نسخه موبایل