نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

سید محمود علوی گزینه‌ی روحانی برای وزارت اطلاعات

 گریشنا: سید محمود علوی گزینه‌ی پیشنهادی حسن روحانی به مجلس برای وزارت اطلاعات شد.

به گزارش تابناک و خبرگزاری تسنیم، امروز در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی، حسن روحانی لیست وزرای پیشنهادی‌اش را به مجلس ارائه کرد؛ لیستی که نام حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در آن برای تصدی وزارت اطلاعات به چشم می‌خورد.

سید محمود علوی از ابتدای نامزدی سید حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از مشاوران ستاد فعالیت زیادی داشت. بعد از پیروزی روحانی در انتخابات نیز نام او در گمانه‌زنی‌های مختلفی که برای تصدی پست‌های وزارت دولت روحانی انجام می‌شد، مطرح بود.

سید محمود علوی متولد ۱۳۳۳ در لامرد است. و به عنوان نماینده ستاد مرکزی انقلاب اسلامی در جنوب فارس در سال ۱۳۵۸-۱۳۵۷سابقه‌ی فعالیت انقلابی زیادی در سطح منطقه دارد. او در مقطع مهمی از انقلاب اسلامی، حلقه‌ی اصلی اتصال انقلابی‌های گراش به دیگر مراکز کشور بود و در طی اقامت چندساله‌اش در گراش، مراوده نزدیکی با نسل اول و جوان انقلاب در گراش داشت و یکی تاثیرگذارترین روحانیان انقلابی در گراش بود. علوی در سال‌های ۱۳۵۹- ۱۳۵۸ نیز نماینده دفتر امام خمینی (ره) در لامرد بود.

حجت الاسلام علوی در تیرماه ۶۰ در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اول شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم لارستان انتخاب شد. علوی در دوره‌های دوم، چهارم و پنجم مجلس نیز نماینده بوده است. سال‌های ۶۸ تا ۷۰، علوی معاونت نظارت و بازرسی و معاونت روابط عمومی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به عهده داشت؛ و از سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۸۸ با حکم مقام معظم رهبری به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب گشت. او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ۸۸ با کسب بیش از دو ملیون رأی مردم استان تهران به عنوان نماینده مردم استان تهران به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

در صورتی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به این گزینه‌ی پیشنهادی روحانی رای اعتماد بدهند، فعالیت سیاسی سید محمود علوی وارد فاز تازه‌ای خواهد شد. موضوعی که بر فعالیت سیاسی کل منطقه‌ی جنوب فارس نیز تاثیرگذار خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل