نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

امام جمعه: با روحیه قیم‌مآبانه عده‌ای در لار مقابله می‌کنیم

13920428 Namaz Jomeh 12امام جمعه گراش برای دومین هفته پیاپی به سیاست عده‌ای از مسئولین شهر لار اعتراض کرد.

نمازجمعه‌های ماه رمضان همواره با حضور پرشمار مردم برپا می‌شود. در دومین نماز جمعه رمضان امسال سالن حسینیه اعظم پر از نمازگزارن روزدار بود. حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه گراش نیز خطبه اول را به مناسبت سالگرد وفات حضرت خدیجه(س) به موضوع ازدواج اختصاص داد. اما خطبه دوم یک بار دیگر به مسائل این روزهای شهرستان اختصاص یافت.

وظیفه ماست با روحیه قیم‌مآبانه مقابله کنیم

امام جمعه گراش با توجه به مسائل مطرح شده در خطبه دوم نماز هفته گذشته از حمایت‌های مردم گراش و امامان جمعه شهرهای همجوار تشکر کرد. حسینی با اشاره به روحیه قبم‌مآبانه عده‌ای در لار گفت: « این روحیه روحیه زشت و پلیدی است و وظیفه ماست با روحیه قیم‌مآبانه مقابله کنیم. یک تعدادی زیر صد نفر هستند این روحیه را دارند و یک عده مسئولین با این گروه همراه شده‌اند. به نمایندگی از شما و ائمه جمعه جنوب کشور این مساله را پیگیری خواهم کرد.»
حسینی با اشاره به ارتقا دو اداره لارستان به اداره کل گفت: «شهرستان‌های مجاور قرار شده اعتراض خودشان را اعلام کنند.»
حسینی با اشاره با نقل دو خاطره از سفر خود به کردستان و تاجیکستان گفت: «من در سفرهای داخل کشور و خارج از کشور منادی وحدت بوده‌ام. بنده آدمی نیستم که بخواهم باعث تحریک مردم شوم.»

لارستان بزرگ فقط لار نیست.

امام جمعه گراش با توصیه به مسئولین لارستان گفت: «بهتر نیست به فکر زیر ساخت های شهری خودتان باشید. مثلا ورودی شهر لار از سمت جهرم شایسته یک شهر نیست. روحیه قیم‌مآبانه هم به شما هم به دیگران ضربه می‌زند. همین روحیه قیم مابانه است که نمی گذارید بخشی همانند اوز که همه شرایط دارد را دارد شهرستان شود. یا جویم با بیش از ۶۰ ساله سابقه بخش بودن از محرومیت‌ها رنج می‌برد و همین طور بیرم.»
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به استفاده از عنوان لارستان بزرگ گفت: «لارستان اسم یک شهر نیست. شما فکر می کنید لارستان بزرگ یعنی لار. لارستان بزرگ یعنی خنج و لامرد و مهر و گراش و …چرا مغالطه می کنید؟»

مسابقه عادلانه برای توسعه

امام جمعه گراش گفت:‌«استان فارس باید در آینده تفکیک شود. بگذارید همه بخش‌ها در یک مسابقه عادلانه پیشرفت کند. بیایید در جهت ارتقا رشد و عمران کل این منطقه قدم برداریم. این راهی که شما می روید به ترکستان است. شما هم جلو ترقی خودتان را گرفتید و هم جلو ترقی مناطق دیگر.»

خروج از نسخه موبایل