نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

بیانیه اعتراضی: ارتقا ادارات لار نفعی برای سایر شهرستان‌ها ندارد

جمعی از نهادهای مردم گراش با توجه به عدم راه‌اندازی ادارات شهرستان گراش و سوابق موجود به ارتقا ادارات لارستان به اداره کل اعتراض کردند.

نویسندگان این بیانیه معتقدند تجربه ناخوشایند ارتقا اداره کل راه و شهرسازی لارستان و باقی ماندن راه و شهرسازی گراش در سطح نمایندگی نشان می‌دهد که ادارات کل برای ارتقا کل منطقه فعالیت نمی‌کنند. همچنین در بخشی دیگری از بیانیه آمده است: «گراش تا قبل از ارتقاء به شهرستانی، از حداقل امکانات زیر بنایی بخش کشاورزی بی‌بهره بود و به بهانه ی نزدیکی با لار، حتی از استقرار یک مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی نیز در این شهر دریغ ورزیدند.»

شورای اسلامی شهر، نظام صنفی کشاورزی، کلینک گیاه‌پزشکی فدک، شرکت تعاونی تولید روستایی، کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان گراش (کاداگ)، موسسه روایت آفتاب، هیات امنا مسجد صاحب‌الزمان، هیات امنا مسجد ولی‌عصر و جمعی دیگر از نهادهای مردم‌نهاد شهرستان گراش از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

بیانیه اعتراضی امروز در نمازجمعه نصب شد و به گفته تهیه‌کنندگان برای دفتر نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، استانداری فارس و دفتر امام جمعه گراش ارسال شده است.

 متن کامل این بیانیه:

در بخشی از پیام تشکر نماینده مردم شهرستان‌های گراش، خنج و لارستان این چنین آمده است: «به دنبال پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته چند ماهه که نهایتاً منجر به تصویب در دولت و ابلاغ تشکیل اداره کل جهاد کشاورزی جنوب فارس و اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب فارس به مرکزیت لارستان گردید، موجی از شادمانی و امیدواری در منطقه پدید آمد.»

جناب آقای دکتر جعفرپور! بهتر نبود وضعیت منطقه را فقط از قاب عینک اطرافیان‌تان نظاره‌گر نبوده و واقع‌بینانه‌ نظرات مردم این منطقه را در قضایای گوناگون به قضاوت بنشینید،تا اینگونه به اشتباه‌، شادمانی و امیدواری مردم لار را به شهرستان‌های جنوبی بسط ندهید!

بهبود شرایط زندگی با افزایش امکانات و یا ارتقاء ادارات فی نفسه امری خوشایند و درست است، و مورد حمایت و تحسین همگان نیز خواهد بود؛ ولی تجربه‌ی دهه های گذشته نشان داده  هر گونه امکاناتی که با مرکزیت لار و با شعار پیشرفت و توسعه همه مناطق فراهم گردیده بیشتر از آن که به نفع مردم منطقه باشد، فقط به نفع خود لار و در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌های محدودنگر و خودخواهانه لار و تئورسین‌هایش بوده است.

شعار رشد و توسعه همه‌ی مناطق زمانی معنی واقعی خود را باز می‌یابد که بدون تنگ نظری و با دیدی جامع و فارغ از شهرستان‌گرایی و با نیت توزیع عادلانه‌ی امکانات در شهرستان‌ها و توابع نگریسته شود و در این شرایط هست که وقتی امری چون ارتقاء ادارات اتفاق می‌افتد شیرینی آن به کام مردم تمام منطقه می‌نشیند و به جای اعتراض به آن، حمایت خود را اعلام می‌کنند؛ والا با اقدامات این چنینی تان هر روز بر طبل تفرقه و اختلاف بیش از پیش کوبیده شده و اصل وحدت را خدشه‌دار می‌کنید!

درحالی که پس از گذشت بیش از سه سال از شهرستان شدن گراش، هنوز استقرار برخی از ادارات و امکانات با وجود قول‌های مکرر محقق نگردیده و خیلی از ادارات نیز فقط در حد یک نمایندگی فعال هستند، چگونه باید پیگیری‌های مجدانه‌ی! نماینده را در ارتقا ادارات لارستان ستود؟! شما در طول مدت نمایندگی‌تان چه کمکی به ارتقای اداره‌ای در گراش کرده‌اید؟

گراش تا قبل از ارتقاء به شهرستانی، از حداقل امکانات زیر بنایی بخش کشاورزی بی‌بهره بود و به بهانه ی نزدیکی با لار، حتی از استقرار یک مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی نیز در این شهر دریغ ورزیدند که این تصمیمات مغرضانه و به نفع لار عملاً وضعیت کشاورزی این خطه را با سابقه طولانی که در پیشانی خود داشته رو به زوال کشانده و پس از شهرستانی و استقرار مدیریتی مستقل، کشاورزی جان تازه‌ای گرفت. حال چگونه باید امیدوار بود که ارتقاء اداره کلی لارستان با آن اغراض و تنگ نظری‌ها همراه نگردد و وضعیت دیگر شهرستان‌ها بهتر از وضعیت کنونی شود؟!

تجربه ناخوشایند ارتقاء اداره راه و شهرسازی لارستان به اداره کل و افول امتیاز اداره راه و شهرسازی گراش به یک نمایندگی و متوقف شدن ادامه روند ساخت جاده چک چک و مواردی از این دست، امیدواری واهی به ارتقاء ادارات لار به نفع سایر شهرستان‌ها را به ناامیدی مبدل می‌سازد. امید است با تلاش جهت ارتقاء همه جانبه در همه ی مناطق حوزه نمایندگی‌تان، وعده های مثبت همیشگی‌تان را جامه عمل بپوشانید و دعای خیر به خود هدیه دهید.

همین خبر در خبر دانشجو

خروج از نسخه موبایل