هفتبرکه: علاءالدین بروجردی، نمایندهی مردم پنج شهرستان جنوب فارس، بیستم اردیبهشت ۱۴۰۴ با حضور در برنامهی بهارستان که از شبکهی استانی فارس پخش میشود، دربارهی مهمترین برنامههایش برای توسعهی حوزهی انتخابیهاش صحبت کرد. انتقال آب خط دوم سد سلمان فارسی، توسعهی راهها، تکمیل خط آهن لارستان، توسعهی فرودگاه بینالمللی لارستان و راهاندازی خط هوایی لادایر، مهمترین اولویتهای بروجردی برای توسعهی حوزهی انتخابیهاش است.
انتقال آب از خط دوم سد سلمان فارسی
به گزارش هفتبرکه و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی علاءالدین بروجردی، نمایندهی مردم لارستان، اوز، خنج، گراش و جویم، مهمترین اولویت نماینده پیگیری مسئلهی آب و انتقال آن از خط دوم سد سلمان فارسی است. بروجردی با تاکید بر این مساله گفت: «در منطقهی جنوب فارس در حوزهی انتخابیهی لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم مساحتی بیشتر از یازده استان کشور داریم. منطقه کمآب است، بنابراین اولویت اول آب است که در سال اولی که ما در ماههای پایانی سال اول مجلس هستیم، همهی تلاش تعلق گرفته است به خط دوم سد سلمان فارسی که خوشبختانه مادهی ۲۳ آن اخذ شد و دولت به مجلس منعکس نمود و در بودجهی ۱۴۰۴ قرار گرفت.»
بروجردی اظهار امیدواری کرد با همکاری ادارهی کل استان، مطالعات و پروژهی عملیاتی انتقال خط دوم آب سد سلمان فارسی آغاز شود. او با اشاره به پرهزینه بودن مسیر عملیات این پروژه هم گفت: «چیزی نزدیک به ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که بخواهد کل مسیر طی شود. پنج شهرستان باید سیراب شود و شاید سی سال آینده منطقه را جواب میدهد.»
توسعهی راهها در قطب ترافیکی جنوب
توسعهی راهها، دومین اولویت در برنامهی نماینده برای حوزهی انتخابیهاش است. او در این مورد به وسعت گستردهی منطقهی انتخابیه اشاره کرد و افزود: «به دلیل این وسعت گسترده، متاسفانه ما شاهد حوادث تلخ فراوانی هستیم، چون مسیر اصلی ملی از جنوب کشور از هرمزگان به طرف مرکز یعنی استان فارس و بقیهی مناطق کشور که چیزی در حدود ۴۵ درصد خودروهای سنگین سوخترسان هستند و حجم تعداد خودروها باعث شده که ما حوادث تلخ را زیاد داشته باشیم.»
او با اشاره به حضور مهندس هوشنگ بازوند و دکتر رضا اکبری از معاونان وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته در منطقه افزود: «تصمیمات خوبی اتخاذ شد و قرار شد اعتبارات بیشتری تزریق شود. ما شاهد سرعت کار باشیم. البته از جهرم تا لار تا ادامهی مسیر در بندرعباس که طبیعتا ما در این وسط جویم را هم داریم؛ چیزی در حدود ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.»
تکمیل خط آهن لارستان
به گفتهی بروجردی، تکمیل خط آهن لارستان و وصل آن به راهآهن سراسری کشور پس از یک سکون ۲۷ ساله، سومین اولویت برنامهی او است. او در این باره نیز گفت: «متاسفانه ۲۷ سال است که علیرغم اینکه مادهی ۲۳ را دارد؛ شروع شده بوده و ۲۰ کیلومتر را زیرسازی کرده بودند، ولی مثل خیلی از پروژههای دیگر کشور معطل باقی مانده است.»
توسعهی فرودگاه بینالمللی لارستان
بروجردی از توسعهی فرودگاه بینالمللی لارستان به عنوان چهارمین اولویت در برنامهاش نام برد و گفت: «با توجه به اینکه فرودگاه بینالمللی آیتالله آیتاللهی لارستان، تنها فرودگاهی است در کشور که سه برابر پروازهای داخلی، پروازهای خارجی دارد؛ یعنی بیشترین پروازهای خارجی بعد از فرودگاه حضرت امام متعلق به اینجاست و به خاطر حجم عظیم پروازها نیازمند توسعه است.» او گفت مجوزهای لازم برای توسعهی این فرودگاه گرفته شده تا ترمینال و پارکینگهای جدید ساخته شود.
خط هوایی لاد ایر
بروجردی همچنین از ایجاد خط ویژهی هوایی با عنوان «لاد ایر» که از زمان تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود، به عنوان دیگر اولویت برنامهی توسعهی خود نام برد و افزود: «این مسیر برای منطقه طراحی شده و مسیر اجرایی خودش را دارد طی میکند و امیدواریم که امسال بتواند رونمایی بشود و آغاز به کار بکند.»
گزارش تفصیلی هفتبرکه را در مورد این هواپیمایی اینجا بخوانید.