نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پرورش فرزند در کارگاه آموزشی

Kargah Farzand 6

امروز هشتم خرداد، اولین کارگاه آموزشی شیوه‌های فرزند‌پروری با تلاش اداره‌ی بهزیستی شهرستان گراش برگزار شد.

 در سالن دانشکده‌ی علوم پزشکی جمعی از مادران مشتاق، مربیان مهد ‌کودک و مهد قرآن و مراکز پیش‌دبستانی جمع شده بودند تا با مسائل مطرح شده در این همایش دانش و آگاهی خود را در زمینه‌ی تربیت و آموزش کودکان افزایش دهند. دکتر سهرابی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه مرودشت به عنوان سخنران اصلی، مهمان این برنامه بود.

بال‌افکن رئیس اداره‌ی بهزیستی اولین سخنران این برنامه بود. او به لزوم پیش‌گیری و درمان مسائل و مشکلات فرزندان در خانواده اشاره کرد و گفت: «همشهریان می‌توانند برای گرفتن راهنمایی و مشاوره با شماره تماس ۱۴۸۰ تماس بگیرند و مشکلات‌شان را مطرح کنند تا از مشاوره‌ی متخصصان بهره‌مند شوند.»

مهندس کریمی‌فرد فرماندار گراش، از خانواده به عنوان مهم‌ترین رکن اجتماعی برای شکل‌گیری اخلاق و رفتار در فرزندان یاد کرد و گفت: «با توجه به نقش پررنگ خانواده در شکل‌گیری شخصیت فرزندان ارتقا‎‌ی دانش برای تربیت کودکان از مهم‌ترین وظایف والدین است.»

بعد از این مقدمه، نوبت به دکتر سهرابی سخنران اصلی برنامه رسید. یاد دادن مهارت برای پیش‌گیری از بروز ناهنجاری و مشکلات در فرزندان، القا‌ی احساس استقلال در کودکان، آموزش مهارت‌های اجتماعی، استفاده از روش‌های تشویقی در کنار روش‌های تنبیهی و ایجاد هوش هیجانی در فرزندان و … از جمله مواردی بود که دکتر سهرابی در این کارگاه به بیان و تشریح آن پرداخت. پرسش و پاسخ بین حضار و دکتر سهرابی و دیدن نمایشگاه وسایل فرهنگی پایان‌بخش برنامه بود.

عکس‌های خبرنگار گریشنا را از این مراسم ببینید.

Kargah Farzand 6
خروج از نسخه موبایل