نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

مرگ ناگهانی نادیا

هفت‌برکه: نادیا غفاری به آرزویش نرسید و قبل از گرفتن مدرک نجاتِ غریق درجه ۳ در حال ثبت رکورد به صورت ناگهانی در استخر چمران شیراز از دنیا رفت.

حمید نیکخو، رییس هیات نجات غریق گراش، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «نادیا غفاری متولد سال ۱۳۶۳ بود و از یک سال قبل به عنوان مربی در استخر آبشار اندیشه با ما همکاری داشت و برای گرفتن مدرک نجاتِ غریق در تلاش بود. او برای رسیدن به این هدف به صورت رسمی در سامانه نجاتِ غریق ثبت‌ نام کرد و از یک سال پیش برای شرکت در این کلاس و دادن تست نجاتِ غریق در حال آماده شدن بود. تا این که موعد مقرر رسید و او به همراه خانم‌ توکلی و خانم پرهیزگار، هر سه برای دادن تست نجاتِ غریق، راهی شیراز شدند. و دیروز بیستم اسفندماه در حال دادن تست و ثبت رکورد، به طور ناگهانی جان خود را از دست داد.»

نیکخو در ادامه گفت: «هنوز نمی‌توان به صورت قطعی در رابطه با علت مرگ ایشان اظهار نظری کرد. پیکر او امروز توسط پزشک قانونی مورد بررسی قرار گرفته است و اظهار نظر نهایی به پنج تا شش ماه آینده بعد از اتمام تحقیقات پزشکی قانونی موکول شده است.»

نیکخو می‌گوید: «طی تماس و ارتباطی که با رییس هیات استان و سرناجی داشتیم، این مسابقه به صورت قانونی و با حضور چندین ناجی و شرایطی کاملا مناسب در حال برگزاری بوده است. به محض وقوع اتفاق عملیات احیا و cpr توسط متخصصین حاضر در محل روی او انجام می‌شود که متاسفانه این تلاش‌ها برای احیای او ثمربخش نبوده است.»

نوره نظامی، از همکاران و دوستان نادیا غفاری، نیز می‌گوید: «نادیا را از سال ۸۹ یعنی اوایل شروع فعالیت استخر آبشار اندیشه می‌شناختم. او از آن زمان به عنوان علاقه‌مند در کلاس‌ها شرکت و از استخر استفاده می‌کرد. او استعداد و توانایی زیادی در شنا داشت. نادیا فوق لیسانس حسابداری داشت و شهریور ۱۳۹۷ مدرک مربی‌گری آمادگی جسمانی را گرفت و در آذر همان سال موفق به گرفتن مدرک ورزش در آب نیز شد.»

او ادامه داد: «تا این که از خرداد سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی به عنوان مربی ورزش در آب کودکان، در استخر آبشار اندیشه شروع به فعالیت کرد. او پشتکار زیادی داشت و ما برای یادگیری و طی کردن مراحل برای گرفتن مدرک در دوره‌های خصوصی و عمومی زیادی شرکت کردیم اما برای تمرین نجاتِ غریق، من به دلیل مشغله‌هایی که داشتم از نادیا عقب افتادم و مسیرمان از هم جدا شد. اما با این وجود در جریان بودم که برای شرکت در این دوره و دادن تست به صورت فشرده تمرین‌های سختی انجام می‌داد. نادیا خیلی خوب پیش می‌رفت. برای دادن تست خیلی شور و شوق داشت و روز به روز پیشرفت می‌کرد. کسی نبود که با آب آشنایی نداشته باشد. و در آخر هم در راه علاقه‌اش به ورزش و شنا از دنیا رفت. او یک مادر مجرد بود و از او یک فرزند به یادگار مانده است.»

پیکر نادیا غفاری فردا ۲۲ اسفندماه در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در گلزار شهدا به خاک سپرده می‌شود.

خروج از نسخه موبایل