نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

گراش؛ کمترین ،شیراز؛ بیشترین داوطلب ثبت نام شوراها

به گزارش شیرازه، مدیرکل سیاسی استانداری فارس در نشست خبری روز گذشته اعلام کرد: در استان فارس ۱۶ هزار و ۴۹۲ نفر در انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۷۱ نفر مرد و ۹۲۱ نفر زن هستند.

صادقی با اشاره به اینکه استقبال خوبی برای ثبت نام در شوراها صورت گرفت،خبر داد: سه شهرستان شیراز، کازرون و داراب به ترتیب بالاترین امار ثبت‌نام داوطلبین در استان را به خود اختصاص داده‌اند.همچنین شهرستان گراش کمترین دواطلب و متقاضی ثبت‌نام در شوراهای شهر و روستا در استان را داشته است.

یحیی صادقی تصریح کرد: از مجموع کل ثبت‌نامی‌ها ۳۳۰۲ نفر در بخش شهری، ۱۲ هزار و ۷۴۲ نفر در حوزه‌های روستایی و ۴۴۸ نفر در حوزه‌های عشایری ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گام اول در ایجاد حماسه سیاسی در کشور با انجام مقدمات انتخابات شوراهای شهر و روستا با دستور وزیر کشور با ثبت‌نام از داوطلبین برداشته ‌شد. البته به رغم اینکه اعلام شده بود کاندیداها سعی کنند در روزهای آغازین ثبت نام کنند تا ساعت ۱۱:۴۰شب آخر یک کاندیدا ثبت نام کرد. ثبت نام کاندیداها در روز آخر حجم کار را بالا برد و باعث تاخیر در اعلام آمار کاندیداها شد.

وی افزود: تعداد فعلی اعضای شوراهای شهر و روستا در استان فارس ۵۱۸ نفر است که در انتخابات خردادماه به ۵۸۶ نفر افزایش می‌یابد.

خروج از نسخه موبایل