نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

برای پنجمین بار، دو موکب جوانان رضوی در جوار حرم امام هشتم + گزارش تلویزیونی

هفت‌برکه: گراشی‌ها برای پنجمین بار در جوار حرم امام رضا(ع) در دو موکب به زائران و مجاورین حرم خدمت می‌کنند. عشق به اهل‌بیت(ع) مرز نمی‌شناسد؛ چه کربلا باشد چه مشهد. ۴۰ گراشی که تعدادی از آن‌ها مستقیم از سفر اربعین راهی مشهد شده‌اند، این‌بار آماده پذیرایی از زوار امام رضا(ع) شدند.

به گزارش هفت‌برکه، موکب موسسه جوانان رضوی شهرستان گراش و موکب کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب به مناسبت شهادت امام رضا(ع)، به مدت پنج روز از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ شهریورماه، در باغ رضوان، پشت حرم مطهر امام رضا(ع)، حد فاصل بین ورودی شیرازی و طبرسی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

محمدعلی شامحمدی، موسس و نماینده‌ی شبکه جوانان رضوی گراش، با اشاره به این که امسال در دو موکب آماده پذیرایی از زوار هستیم، گفت: «مجوز برپایی این دو موکب را از حرم و آستان قدس رضوی دریافت کردیم. نزدیک به ۴۰ نفر از گراش به اینجا آمدند تا به عنوان خادم به عاشقان امام رضا(ع) خدمت کنند. تعدادی از آشپزها مستقیم از سفر اربعین راهی مشهد مقدس شده‌اند.»

او در ادامه گفت: «این دو موکب در اندازه شش در شش متر در حریم حرم، ضلع بین حد فاصل ورودی شیرازی و طبرسی پشت ورودی رواق رضوان قرار دارد. پذیرایی از سه‌شنبه‌شب تا شنبه عصر ادامه دارد. در طول این مدت با پذیرایی صبحانه، ناهار و شام شامل چلو خورشت گراشی، استانبولی و میان‌وعده چای و شربت و کیک به زائرین و مجاورین حرم خدمات‌رسانی می‌شود. ساعت فعالیت موکب نیز از طلوع آفتاب تا ۱۲ شب است.»

محمد رستم‌پور، مدیر اجرایی این برنامه، نیز با بیان این که امسال پنجمین سال برپایی موکب گراشی‌ها در مشهد مقدس است، گفت: «از سال ۹۷ در سال‌روز شهادت امام هشتم شیعیان و پنج روز آخر ماه صفر، توفیق برپایی موکب در جوار حرم را داریم. هر چند یک سال به دلیل شیوع کرونا فعالیتی نداشتیم. ما هر سال در دو نقطه، در خیابان امام رضا(ع) و در حریم حرم، موکب را برپا می‌کردیم، اما امسال هر دو موکب در حریم حرم برپا می‌شود.»

او در مورد هدف از برپایی این دو موکب گفت: «برپایی این دو موکب در واقع یکی از فعالیت‌های موسسه جوانان رضوی است. من و چند نفر از همکارانم خادم حرم رضوی هستیم و قصد ما این بود که شیفتگان و دوستداران امام رضا(ع) نیز فرصت و موقعیتی برای خادمی امام رضا(ع) و زوار حضرت داشته باشند.»

 

 

تکمیل خبر: گزارش ویدیویی محمدحسن نام‌آور و فاطمه آهنی، خبرنگاران صدا و سیمای مرکز فارس، را از برپایی این موکب ببینید. نسخه‌ی کوتاه‌شده‌ی این گزارش روز شنبه ۲۵ شهریورماه از شبکه استانی فارس نیز پخش شد.

 

خروج از نسخه موبایل