نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

فریبا صفرپوری و شاگردان در اولین نمایشگاه

هفت برکه: فریبا صفرپوری، نقاش گراشی به همراه هفت نفر از هنرجویانش، ۲۶ تابلو نقاشی را در نمایشگاه نقاشی ماهور در نگارخانه پردیس به نمایش می‌گذارند.
به گزارش هفت برکه: فردا،یک‌شنبه هیجدهم تیر ماه نمایشگاه ماهور در ساعت ۱۷ افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه به مدت سه روز از یک‌شنبه تا سه‌شنبه هیجدهم تا بیستم تیر ماه برقرار است و به دلیل گرما هوا از ساعت ۱۷ تا ۲۰ شب فعال است و علاقه‌مندان به هنر می‌توانند در این مدت از این نمایشگاه بازدید کنند.
فریبا صفرپوری، ۲۷ ساله است و ماهور، اولین تجربه‌ی برگزاری نمایشگاه برای او است. او در گفت و گو با هفت برکه می‌گوید:«۲۶ اثر طراحی چهره و منظره با تکنیک سیاه قلم و مدادرنگی و گواش در این نمایشگاه عرضه خواهد شد. از این تعداد ۱۰ اثر، نقاشی‌های خود من است. و ۱۶ اثر، مربوط به هنرجویانم است که ده تا ۱۹ ساله هستند. نمایشگاه ماهور را آموزشگاه پالت برگزار می‌کند و اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و انجمن هنرهای تجسمی نیز در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشتند.»
صفرپوری‌ با اشاره به این که دو سال است که کار آموزش به هنرجویان را آغاز کرده است، ادامه می‌دهد:«من دیپلم هنر دارم و رشته‌ی اصلی‌ام نقاشی است. در دوره‌های مختلف نقاشی از جمله در کلاس‌های خانم نیک‌منش در آموزشگاه لار و خانم سمیعی‌پور در گرگان حضور داشتم و دوره دیده‌ام و ۱۲ سال است که نقاشی می‌کنم اما از سال ۱۴۰۰ آموزش به هنرجویان را آغاز کرده‌ام.
او با اشاره به هدف خود از برگزاری این نمایشگاه گفت:«می‌خواهم بچه‌ها به هنر علاقه‌مند شوند و آرامشی که خودم از هنر گرفتم، آن‌ها هم بتوانند به دست بیاورند و در آینده بتوانند از این هنرشان درآمدزایی داشته باشند.»
او با بیان این که در حال حاضر به عنوان مربی در آموزشگاه پالت فعالیت دارد، می‌گوید:«نباید این دید را داشت که از هنر نمی‌توان درآمدزایی کرد. من خودم از طریق هنر کسب درآمد کرده‌ام به خصوص روز مرد سفارش و فروش زیادی دارم و از طرفی روی درآمد حاصل از برگزاری کلاس هم می‌توان حساب کرد.»

خروج از نسخه موبایل