نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دوباره سوت کُشتی در گراش به صدا در آمد

هفت‌برکه: پس از هشت سال وقفه، محمود نوشادی، دبیر هیات کشتی گراش، از شروع تمرینات و آموزش رشته‌ی کشتی در سالن ریاست جمهوری گراش خبر داد.

به گزارش هفت‌برکه، محمود نوشادی با معرفی خود به عنوان دبیر هیات کشتی گراش گفت: «سه سال است که کشتی کار می‌کنم. رشته کشتی در گراش حدود هشت سال است که زیر نظر اداره ورزش و جوانان و هیات کشتی شهرستان گراش راه افتاده است ولی فعالیت قوی، منظم و مداوم نداشته است؛ علت آن هم بیشتر عدم پیگیری و همراهی، عدم تبلیغات و مسائل مالی بوده که الحمدالله با رفع شدن برخی مشکلات، کلاس‌ها مرتب برگزار می‌شود.»

او ادامه داد: «علاقه‌مندان به رشته‌ی کشتی می‌توانند روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۹ در سالن کشتی سالن ریاست جمهوری، جنب پارک شهید سلیمانی، فنون کشتی را آموزش ببینند.»

نوشادی با بیان این که هدف ما جذب استعدادها در رشته‌ی کشتی و تربیت این استعدادها است، گفت: «با توجه به این که کشتی ورزش اول کشور و ورزشی باستانی و ملی است، هدف ما از شروع فعالیت‌ها، تربیت کشتی‌گیر گراشی و کشف و جذب استعدادها و معرفی آن به استان و کشور است. تا ان‌شاالله شاهد قهرمانی کشتی‌گیران گراشی در استان و کشور باشیم. آموزش فنون کشتی و ایجاد اخلاق پهلوانی اسلامی بین ورزشکاران جوان، نوجوان و نونهال شهرمان و قهرمان‌پروری از دیگر اهداف ما است.»

او در جواب به این سوال که تمرکز شما روی آموزش چه فنونی خواهد بود، بیان کرد: «با توجه به این که کشتی، ورزشی است که در آن فن، هوش، سرعت‌ عمل و قدرت جسمانی دخیل است، تمرکز ما آموزش کلیه فنون کشتی آزاد و فرنگی از مقدماتی تا پیشرفته، مخصوصا فنون پرکاربرد در کشتی برای تمام سنین نونهال، نوجوان و جوانان خواهد بود. همچنین ما روی آموزش آمادگی جسمانی و ژیمناستیک نیز تاکید خواهیم داشت.»

نوشادی با معرفی علیرضا هاشم‌پور به عنوان مربی باسابقه‌ی کشتی در استان، و انتخاب او به عنوان مربی کلاس‌های آموزشی در گراش، ادامه داد: «علیرضا هاشم‌پور، مربی توانمند و صبور و خوش اخلاق با مدرک ملی کشتی، مربی ما در این کلاس آموزشی است. او ۲ سال در سعادت‌شهر، ۲۳ سال در اوز و ۱۷ سال در قیر و کارزین به عنوان مربی به علاقه‌مندان به رشته‌ی کشتی، فنون کشتی را آموزش داده است. به جز این، او سابقه‌ی مربی‌گری در استان در رده سنی نونهال، نوجوان و جوانان را داشته است و با فعالیت در آموزشگاه‌های کشتی استان فارس، شاگردان زیادی به استان و کشور معرفی کرده است.»

او با بیان این که میزان استقبال از این کلاس‌ آموزشی خوب بوده است، گفت: «با تلاش و همکاری آقای افشار، رییس اداره ورزش؛ آقای دانشور، رییس هیات؛ آقای راستی، مسئول مالی و آقای هاشم‌پور، مربی توانمند و همچنین پیگیری بنده و همه دوستان، استقبال از این کلاس‌های آموزشی خوب بوده و ان‌شاالله بیشتر هم می‌شود.»

نوشادی در پایان با اشاره به کم‌توجهی مسئولین به رشته‌ی کشتی در گراش از خیرین و مسئولین خواست تا نسبت به احداث خانه‌ی کشتی اقدام شود: «من تقاضای همکاری و همراهی مسئولین و همشهریان عزیز و خیرین باسخاوت شهرمان جهت احداث خانه کشتی در گراش را دارم. ان‌شاالله به دنبال آن پرورش قهرمان ملی در شهرمان را داشته باشیم. متاسفانه جای خالی و کم‌رنگ ورزش باستانی و ملی کشتی بین بقیه ورزش‌ها در شهرمان احساس می‌شود و به این ورزش اول کشورمان کمتر توجه می‌شود در صورتی که در شهرهای مجاور مانند لار و اوز به این رشته‌ بهای بیشتری داده می‌شود و در حال حاضر قوی‌تر از ما عمل می‌کنند.»

خروج از نسخه موبایل