نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

جریمه‌های بی‌حجابی اعلام شد: اول تذکر، دوم پلمب

هفت‌برکه: در جلسه ستاد امر به معروف و نهی‌ از منکر گراش جریمه‌های مختلفی از تذکر تا توقیف، پلمب و تشکیل پرونده قضایی برای مقابله با بی‌حجابی ابلاغ شد.

براساس گزارش ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گراش جدیدترین جلسه ستاد با حضور اعضای شورای تامین متشکل از مقامات قضایی، سیاسی، نظامی و امنیتی و اطلاعاتی  همچنین نهادهای مردمی و صنفی تشکیل شد.

در این جلسه مقرر شد زمینه‌های اجرای مصوبات بیست و دومین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه وابسته به دادگستری استان فارس اجرایی شود.

خروجی این جلسه اطلاعیه‌ای بود که با امضای شورای تامین و ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. در این مصوبه به همه ادارات و نهادها ابلاغ شده است برای رفتارهای ناهنجار مانند کشف حجاب جریمه‌هایی در نظر گرفته شد که در مرحله اول تذکر و در نوبت‌های بعد شامل توقیف، پلمب و تشکیل پرونده قضایی است. البته تاکنون خبری از اجرای این مصوبه دادگستری فارس در شهرستان‌های دیگر استان منتشر نشده است.

در این ابلاغیه به سازمان بازرسی ماموریت داده شده که با مسئولینی که در انجام وظایف خود در زمینه عفاف و حجاب ترک فعل و قصور داشته باشند ، طبق قانون برخورد شود. 

انجام فعالیت‌های فرهنگی، اطلاع رسانی و همچنین آموزش و توجیه آمرین به معروف و ناهیان از منکر، تکالیفی برای هر یک از ادارات و سازمانها معین شده است که از سوی فرمانداری و رئیس دادگستری به مبادی ذی ربط ابلاغ گردید. کارگاه باز آموزی آمران به معروف در گراش با حضور بیش از ۲۰۰ نفر با حضور امام جمعه و اعضای شورای تامین سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در سالن  سراجی به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر گراش برگزار شد.

همچنین سه شماره تلفن همراه نیز برای گزارش موارد بی‌حجابی اعلام شده است. متن کامل اطلاعیه را در ادامه بخوانید:

به اطلاع عموم مردم، کسبه ، مسئولین و کارکنان مراکز عمومی و خدماتی می رساند:

براساس مصوبه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه وابسته به دادگستری استان فارس و شهرستان گراش برای رفتارهای ناهنجار به ویژه کشف حجاب ، جریمه‌هایی به شرح زیر در نظر گرفته شده است :

۱ – اتومبیل هایی که سرنشینان آن کشف حجاب کنند:

بار اول : تذکر پیامکی، باردوم : یک هفته توقیف خودرو، بار سوم : یک ماه توقیف خودرو

۲ – فروشندگان و متصدیان صنفی که با بانوان بی حجاب معامله کنند:

بار اول : تذکر، بار دوم : پلمب به مدت یک هفته،  بار سوم : پلمب فروشگاه به مدت دوهفته

۳ – مراکز پزشکی و داروخانه‌ها و مطب‌ها:

بار اول تذکر، بار دوم : پلمب محل کسب به مدت سه روز، بار سوم: پلمب محل کسب به مدت ده روز، در صورت تکرار ارجاع به محاکم قضایی .

۴ – کشف حجاب بانوان در محیط اجتماع :

که از طریق نرم افزار اداره کل اطلاعات شناسایی و در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد .

بار اول : تذکر پیامکی، بار دوم : احضار و اخذ تعهد کتبی، بار سوم : تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی .

۵ – کشف حجاب در تمام اماکن ورزشی:

بار اول : تذکر، بار دوم : پلمب به مدت دو هفته، بار سوم : سلب فعالیت دائمی و لغو مجوز .

*ضمنا از همشهریان ارجمند تقاضا می گردد هرنوع قصور و کوتاهی از افراد مذکور را به شماره های ذیل به صورت تماس یا پیامک اطلاع دهید:

۰۹۱۷۳۸۲۳۱۸۵
۰۹۱۷۸۸۴۷۵۹۳
۰۹۱۷۷۸۱۲۹۱۶ 

«شورای تأمین و ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان گراش»

 

 

خروج از نسخه موبایل