نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پایان ۷ سال ریاست دکتر عبدالهی/ حکم جدید به نام دکتر محسن‌زاده

هفت‌برکه: بعد از سه ماه کش‌وقوس، دکتر مهدی محسن‌زاده به عنوان سرپرست ریاست دانشکده علوم پزشکی گراش معرفی شد تا دوره‌ی ریاست هفت‌ساله‌ی دکتر احمد عبدالهی در علوم پزشکی گراش به پایان برسد. 

امروز ۸ اسفند ۱۴۰۱  وبدا گراش خبر داد با حکم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر مهدی محسن‌زاده به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش منصوب شده است. 

محسن‌زاده از ابتدای راه‌اندازی دانشکده گراش، به جز مقطعی که برای تحصیلات دوره دکترای به یزد رفت، همیشه در سمت‌های مختلف مدیریتی مجموعه علوم پزشکی حضور داشته است. ریاست دانشکده پیراپزشکی و پرستاری گراش، ریاست مرکز درمان ناباروری الزهرا(س)، معاونت آموزش تحقیقات و دانشجویی فرهنگی و نیز معاونت توسعه مدیریت و منابع علوم پزشکی، مسئولیت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بخشی از این سمت‌های مدیریتی است. دکتر محسن‌زاده از مهرماه ۱۴۰۱ رییس بیمارستان گراش بود. او همچنین عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی گراش است.

دکتر احمد عبدالهی، فوق تخصص جراحی سرطان، از خرداد ماه ١٣٩۵ تا اسفند ۱۴۰۱، طولانی‌ترین دوره ریاست دانشکده علوم پزشکی گراش را داشت. البته در طی این دوره دکتر عبدالهی حداقل دو بار استعفا داد که مورد پذیرش قرار نگرفت. اما این بار خبری از استعفای دکتر عبدالهی منتشر نشده است. 

تنش‌های مدیریتی در دانشکده علوم پزشکی از ۲۸ آبان ۱۴۰۱ با برکناری هادی هادی‌پور، مدیر بیمارستان امیرالمومنین(ع) گراش، آغاز شد. دو هفته پیش، دکتر خالقی معاونت درمان دانشکده در یک نشست خبری، دلیل برکناری مهندس هادی‌پور را اصرار بازرسی وزارت بهداشت اعلام کرد. بازرسی اعلام کرده بود به دلیل مدرک غیر مرتبط و همچنین نداشتن رابطه استخدامی رسمی با دانشکده، هادی‌پور نمی‌تواند مدیر بیمارستان باشد.

برکناری هادی‌پور دلخوری شدید هیات امنا به ویژه فرزندان شیخ احمد انصاری به عنوان بانیان خیر بیمارستان را در پی داشت. بر اساس وقف‌نامه موجود، انتصاب مدیر بیمارستان از طرف وزارتخانه باید با هماهنگی هیات امنای بیمارستان باشد. برکناری هادی‌پور باعث شد که هیات امنا بیمارستان کمک به بیمارستان را مشروط به برکناری دکتر عبدالهی کنند و در این مورد رایزنی‌هایی با دکتر ایمانیه، استاندار فارس، و دکتر سید وحید حسینی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، و دکتر ملک حسینی، از چهره‌های بانفوذ پزشکی فارس داشته باشند. 

دکتر احمد عبدالهی نیز که در سال‌های گذشته برای تمرکز بر کار درمان در بیمارستان و همچنین مدیریت دانشکده، مطب خصوصی خود را تعطیل کرده بود، دوباره این مطب را راه‌اندازی کرد تا به نوعی دلخوری خود را نشان دهد. 

در سه‌ماهه‌ی گذشته، گزینه‌های مختلفی به عنوان رییس دانشکده علوم پزشکی گراش مطرح شده بود و گروه‌های مختلف اجتماعی و خیرین با مسئولان سیاسی و بهداشتی در حال چانه‌زنی بودند تا سرانجام دکتر مهدی حسن‌زاده به عنوان یک نیروی بومی سکان بزرگترین نهاد دولتی شهرستان گراش را بر عهده بگیرد. 

خروج از نسخه موبایل