نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

مشکلتان را با مخابرات، غیر حضوری حل کنید

7Berkeh mokhaberat

هفت‌برکه: یکی از شهروندان گراشی که با وجود ۱۰ روز از پرداخت قبض تلفن، تلفن‌‌شان هنوز وصل نشده بود، این مشکل  را با یک جر و بحث حضوری در مخابرات حل کرد! اما این شیوه‌ای نیست که همه‌ی شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند. دو مشکلی که برخی از همشهریان با آن روبه‌رو هستند، عدم دریافت پیامک صورتحساب تلفن و در نتیجه، قطع تلفن است.

شریفی، رئیس مخابرات گراش، در یک جوابیه که برای حل این مشکل برای هفت‌برکه فرستاده، راه‌ حلی را پیشنهاد می‌دهد: «مشترکین برای ثبت شماره همراه در سیستم جهت دریافت پیامک صورتحساب تلفن ثابت، می‌توانند از کد دستوری #۴*۲۰۲۰* استفاده کنند و قبضشان را نیز از طریق این سامانه ۲۰۰۰ (ثابت یا همراه) و یا #۲۰۲۰* پرداخت کنند.»

از مخابرات کجا شکایت برم؟

شهروندی در پیامی به هفت‌برکه نوشت: «قبض تلفن نزدیک ۱۰ روز قبل پرداخت شده و رسید هم بردیم برای مسئول مربوطه در مخابرات. گفتیم بعد از پیامک قبض مخابرات، برای پرداخت اقدام شده است. اما بعد از ۱۰ روز همچنان تلفن قطع است و با وجود این که رسید پرداختی را برایشان بردیم، باز هم می‌گویند چون به حساب ما نیامده وصل نمی‌کنیم. می‌گویم اگر واریز نشد، روی قبض بعدی واریز می‌شود، ولی با این وجود باز هم حاضر به وصل کردن نشدند. تا این که با دعوا و مرافعه تلفن را آنی وصل کردند. یعنی هر کس باید برود دعوا راه بندازد تا کارش حل شود؟ مردم علاف نیستند که پشت سر هم بدون این که خیلی وقت‌ها قبضی برای آن‌ها ارسال شود، تلفن‌شان قطع شود و هر دفعه برای وصل شدن آن وقت بگذارند، تلفن بزنند یا حضوری به مخابرات مراجعه کنند.»

خدمات غیر حضوری بگیرید

شریفی، رئیس مخابرات شهرستان گراش، در جواب به این شهروند نوشته است: «اصولا مراحل قطع و وصل تلفن به خاطر تاخیر در پرداخت صورتحساب به صورت سیستمی انجام می‌شود. سوال اول ما از این شهروند این است که چرا مشترک اینقدر دیر اقدام به پرداخت کند؟»

«دوم این که تنها راه پرداخت که هزینه مستقیم و آنی به حساب مخابرات واریز می‌شود، پرداخت از طریق شماره‌گیری ۲۰۰۰ (ثابت یا همراه) و یا #۲۰۲۰*است که پس از پرداخت تلفن مشترک به طور خودکار وصل می‌شود.»

«در مورد مشترک مورد نظر، یک رسید پرداخت به بانک همراه داشت اما مبلغ پرداختی به حساب مخابرات واریز نشده بود وگرنه به طور خودکار وصل می‌شد. همکار ما صورت وضعیت نامبرده را از داخل سیستم امور مشترکین مخابرات به او نشان داده بود که هیچ وصولی ثبت نشده و قاعدتا باید برای پیگیری سرنوشت مبلغ پرداختی به بانک دریافت‌کننده وجه مراجعه می‌کرد.

«در چنین مواردی که بدون پرداخت وجه، دستور وصل صادر بشود، برای کارمند عواقب انضباطی به دنبال دارد. او آن‌قدر داد و بیداد راه انداخت و توهین کرد که بنده برای ختم ماجرا با مسولیت خودم دستور وصل دادم.»

او از شهروندان می‌خواهد برای تسریع در حل مشکلاتشان این درگاه‌های ارائه خدمات غیر حضوری را به خاطر بسپارند.

 

درگاه‌های ارائه خدمات غیر حضوری مخابرات:

پایگاه اینترنتی www.TCR.ir

ستاره-۲۰۲۰-مربع خدمات تلفن ثابت، پرداخت آسان قبوض و رفع خرابی تلفن

۲۰۰۰ پرداخت غیر حضوری قبوض

۱۱۸ مرکز اطلاعات تلفنی مشترکین

۲۰۱۱۷ خرابی تلفن ثابت

۲۰۲۱ واحد ارتباطات مردمی

۲۰۲۰ پشتیبانی و فروش اینترنت

۲۰۱۰ پاسخگویی مشتریان تجاری

۹۹۹۰ مرکز تماس همراه اول

 

خروج از نسخه موبایل