نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

تغییر معاون سیاسی فرمانداری گراش

هفت‌برکه: در حالی که بعد از تغییر دولت، برخی گروه‌های سیاسی گراش به دنبال تغییر معاون سیاسی فرمانداری گراش بودند، قاسم فرسوده از این سمت استعفا نکرد تا اینکه سرانجام چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ حکم سید عبدالرسول موسوی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی – امنیتی فرمانداری گراش ابلاغ شد.

به گزارش هفت‌برکه، برنامه تودیع و معارفه‌ی رسمی معاون فرماندار گراش به احتمال زیاد روز یکشنبه ۲۲ آبان‌ماه برگزار خواهد شد اما امروز در جلسه‌ی داخلی فرمانداری، این موضوع اعلام شد. سیدعبدالرسول موسوی، معاون جدید فرمانداری، همشهری طاهرزاده، فرماندار گراش است. موسوی همانند طاهرزاده از کارکنان فرمانداری مهر است و از سال ۱۳۹۳ در سمت بخشدار اسیر حضور دارد. 

سید عبدالرسول موسوی متولد سال ۴۸ در بخش اسیر شهرستان مهر و دارای مدرک فوق لیسانس منابع انسانی است. از ۳۳ سال سابقه کار او، ۲۴ سال آن در آموزش و پرورش و سپاه سپری شده است. او رزمنده و جانباز ۲۵ درصد است و ۸ سال بخشدار اسیر بوده است. مسئولیت بسیج راهبردی شهرستان مهر، فرماندهی گردان عاشورا در شهرستان مهر و فرماندهی پایگاه مقاومت، از جمله سوابق اوست.

فرسوده در گفتگویی کوتاه با هفت‌برکه در مورد آینده‌ی کاری خود گفت: «این حکم امروز آخر وقت به من اعلام شد و هنوز در خصوص آینده‌ی خود تصمیم‌ نگرفته‌ام. گفته شده که خداحافظی کرده‌ام، ولی این‌گونه نیست و استعفا نداده‌ بودم و این تغییرات بر اساس تصمیم مدیریتی استان بوده است‌. در هر جا که باشد به عنوان سرباز نظام خدمت خواهم کرد. در هر حال، هدف اصلی خدمت به مردم است.»

قاسم فرسوده متولد ۱۵ بهمن ۱۳۴۸ است و از سال ۱۳۷۴ وارد مجموعه وزارت کشور  شد. فرسوده سال‌ها کارشناس سیاسی – امنیتی بخشداری و فرمانداری گراش بود و پیش از سمت معاونت، در مقطعی بخشدار مرکزی گراش بود. 

فرسوده از حدود هشت سال پیش معاون فرماندار بود که در این مدت با سه فرماندار و یک سرپرست فرمانداری همکاری داشت. او در این سال‌ها یکی از شحصیت‌های سیاسی موثر شهر گراش است و برخی به دلیل بومی بودن و سابقه‌ی زیادش، او را فرماندار در سایه گراش می‌خواندند. 

نام فرسوده به عنوان یکی از گزینه‌های فرمانداری گراش نیز مطرح بود اما با مخالفت‌هایی از داخل شهر گراش این موضوع به نتیجه نرسید. بیانیه‌ی شورای شهر گراش مشخص‌ترین مخالفت با این موضوع بود، در خردادماه نیز رییس و اعضای ستاد نماز جمعه گراش به صورت دسته‌جمعی در حمایت از فرسوده استعفا کردند. 

فرمانداری گراش دارای دو معاونت است و معاون سیاسی امنیتی به نوعی نفر دوم فرمانداری گراش محسوب می‌شود. محمدکاظم جعفری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی است. 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل