نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

شاهچراغ در خون: سه روز عزای عمومی در فارس

هفت‌برکه: در پی حمله تروریستی ۴ آبان در حرم شاهچراغ، که منجر با شهادت ۱۳ نفر شد، در استان فارس سه روز عزای عمومی اعلام شد. همچین به اعلام استانداری روز شنبه ۷ آبان در استان فارس تعطیل است.

به گزارش هفت‌برکه بر اساس فیلم منتشر شده از دوربین‌های مدرسه بسته عصر روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۲ یک تروریست مسلح به کلاشینکف از ورودی خیابان ۹ دی با تیراندازی به نگهبانان وارد حرم شاهچراغ می‌شود. این تروریست سعی داشت وارد شبستان شاهچراغ و محل برگزاری نماز شود که با بسته شدن این در، مسیر خود را تغییر داده و وارد صحن شاهچراغ می‌شود.

او از صحن وارد حرم  شاهچراغ می‌شود و به هر کسی که در مسیر خود می‌بیند شلیک می‌کند. با حضور ماموران، مهاجم با سه گلوله مصدوم و دستگیر می‌شود.

کانال تلگرامی وابسته به داعش ساعتی بعد مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. بر اساس اعلام خبرگزاری فارس نام تروریست حامد بدخشان است و ایرانی نیست. هر چند با اشتباهی رسانه‌ای تروریست بحرینی اعلام شد اما بعدا این موضوع تکذیب شد.

این فاجعه تروریسی ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح داشته است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند.

استاندار فارس و امام جمعه شیراز در پی این حادثه، از روز پنج شنبه ۵/ ۰۸/ ۱۴۰۱ در استان فارس به مدت ۳ روز عزای عمومی اعلام  کرد. مراسم تشییع جنازه این عزیزان در روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

شخصیت‌های مختلفی از جمله مسئولان شهرستان گراش در پی این فاجعه با ارسال پیام‌هایی این فاجعه را محکوم و به مردم تسلیت گفتند.

تکمیل خبر: شنبه فارس تعطیل است

معاون توسعه استانداری فارس به ایرنا اعلام کرد: با تصمیم استاندار فارس، روز شنبه همزمان با روز تشییع شهدای واقعه #شاهچراغ، این استان تعطیل است.

خروج از نسخه موبایل