نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

عاشورای سوگواره عکس عاشورایی

هفت‌برکه: سوگواره عکس عاشورایی گراش، یکی از پردوام‌ترین برنامه‌های هنری در جنوب فارس، برگزیدگان دهمین دوره‌ی خود را معرفی کرد.

 

به گزارش هفت‌برکه، آیین پایانی دهمین سوگواره عکس عاشورایی گراش دوشنبه‌شب، چهارم مهرماه ۱۴۰۱، در سالن سینما فرهنگ گراش برگزار شد. مریم محمودی، کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، اولین سخنران این مراسم بود که بعد از خوش‌آمدگویی به حاضرین، سوگواره‌ی عکس عاشورایی را رویدادی مستحکم و قابل تقدیر دانست و گفت با استناد به این عکس‌ها که هر کدام نمادی از آداب و رسوم مردم گراش هستند، ما و آیندگان به درک بهتری از فرهنگ و مردم گراش خواهیم رسید. محمودی ضمن گلایه از بی‌مهری‌ها نسبت به این سوگواره علی‌رغم مضمون مذهبی و هنری آن، از جواد آب‌افکن، رییس انجمن فیلم و عکس گراش؛ مجید افشار، دبیر اجرایی دهمین دوره سوگواره؛ اعضای انجمن فیلم و عکس و حامیان مادی و معنوی سوگواره تشکر کرد.

پیش از بخش تقدیر از حامیان مادی و معنوی سوگواره، گروه دمام‌زنی جوانان قمر بنی هاشم(ع) به اجرا پرداختند. سپس با اهدای لوح تقدیر، از حامیان جشنواره شامل اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گراش، انجمن فیلم و عکس شهرستان گراش، شورای اسلامی شهر گراش، موسسه فرهنگی و هنری هفت‌برکه گراش، موسسه خیریه شباب‌البرکه، چلوکبابی صالح، استودیو عکاسی پلک، بنیاد خیریه آل فرج، رسانه خبری پندری، مشاور املاک کاوش و تزیینات اتومبیل گلوریا و مرکز فروش لوازم طبیعت‌گردی گلوریا تشکر شد.

سخنرانی دکتر ابراهیم مهرابی، استاد فلسفه اسلامی، بخش دیگر برنامه اختتامیه بود. پس از آن نیز کلیپی به یاد احمدرضا سجادی، هنرمند عکاسی و از اعضای انجمن فیلم و عکس و دبیر دومین جشنواره عکس پلک گراش، که در روزهای گذشته در تصادف رانندگی جان سپرده بود، پخش شد. کلیپی از نحوه‌ی آماده‌سازی و برگزاری سوگواره نیز در ادامه پخش شود و در آن، دست‌اندرکاران به صحبت درباره‌ی سوگواره و عکس‌ها پرداختند.

پیش از بخش اصلی برنامه یعنی اعلام برندگان، خودکامه، مجری برنامه، بیانیه‌ی هیات داوران سوگواره را خواند. یسنی یزدان‌پناه، جواد آب‌افکن و مصطفی رحمانی، هیات داوران این دوره از سوگواره، ضمن توجه دادن به نقش عمیق مردم گراش در سوگواری محرم، بر لزوم افزایش مهارت‌های فنی و تکنیکی عکاسان تاکید کردند. دغدغه‌ی هیات داوران، توجه نهادها و افراد برای تداوم این برنامه بود. از سه داور این سوگواره نیز در ادامه تقدیر شد.

 

برگزیدگان دهمین سوگواره عکس عاشورایی

اسامی برگزیدگان هیات داوران و بازدیدکنندگان سوگواره در دو بخش اعلام شد، اول عکاسان شایسته‌ی تقدیر و بخش ویژه‌ی علمدار و جایزه‌ی انتخاب بازدیدکنندگان؛ و سپس بخش آزاد سوگواره.

سحر فانی برای مجموعه عکس خانه پورکریمی؛ و هادی افشار در بخش آزاد، لوح سپاس شایسته تقدیر را دریافت کردند.

نازنین کشاورز لوح سپاس اثر برگزیده از نگاه بازدیدکنندگان سوگواره را دریافت کرد. عکس او با ۷۵ رای به این رتبه رسیده بود.

در بخش ویژه علمدار، حمید بهرامی مقام سوم، هانیه امانی مقام دوم، و هادی افشار مقام اول را کسب کردند. برگزیدگان این بخش تندیس سوگواره، لوح یادبود، یک جلد کتاب و یک فلش و هدیه‌ی نقدی دریافت کردند.

در بخش آزاد سوگواره نیز هانیه روانبد و طاهره قایدی به مقام سوم مشترک رسیدند. محمدامین نوبهار مقام دوم، و علی رایگان مقام اول را کسب کردند. جوایز برگزیدگان این بخش نیز شامل تندیس سوگواره، لوح یادبود، یک جلد کتاب و یک فلش و هدیه‌ی نقدی بود.

 

عکس‌های هادی افشار از مراسم پایانی این سوگواره را نیز در ادامه ببینید.

خروج از نسخه موبایل