نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

«سرخ شده با روغن زیاد» نمایشنامه برتر لارستان

نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی یادواره هنرمند جانباز ناظم عسکری زاده با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان این مراسم که با حضور عبدالرحیم مقیمی (سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان) و علاقمندان و هنرمندان عرصه های مختلف شهرستان در محل تالار وحدت برگزارشد .

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ضمن خیرمقدم به حاضرین و تشکر و قدردانی از دست اندرکاران اجرایی این برنامه طی سخنانی عنوان کرد: نمایشنامه خوانی یک رویکرد جدید هنری است که با استفاده از ابزار بیان به جای استفاده از بدن ، یک نمایش را به سمع و نظر دیگران می رساند . آنچه در این عرصه مهم است استفاده از کلام و شیوایی بیان به جای حرکت جسم است  .

آنچه که باعث خرسندی و خشنودی ما می باشد  این است که اولین جشنواره نمایشنامه خوانی با نام مقدس شهدای هنرمند و یادواره شهید عسکری زاده در لارستان رقم خورده  و قطعا به خاطر این نام های مقدس ماندگاری و استمرارخواهد یافت  .

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید عسکری زاده خاطر نشان کرد  : هنر به دنبال این عزیزان بود تا با آنها بازی وخود را در قالب این افراد به صورت حروف نمایان کند . شهیدان بازیگران واقعی عرصه زندگی بودند و هنر را بهتر از خود هنرنماها تعریف کردند . عزیزانی که با این بزرگوارزندگی کردند می دانند که وقتی شهید عسکری زاده کیسه های شن را در خط مقدم جبهه با حرکات نمایشی پر می کرد ، روحیه همسنگران را سالم و خستگی را از وجود آنها بیرون می کرد .

ما از همین جا یاد و خاطره این بزرگوار ، تمامی شهدای هنرمند ، مرحوم رحیم آرین که حق پدری بر گردن تئاتر شهرستان دارد گرامی می داریم و درود می فرستیم و از خداوند می خواهیم که روح همه عزیزان را شاد کند و بتوانیم ادامه دهنده های راه آنها  باشیم .

 در ادامه برنامه ” جلوه جمال ” آلبوم شهدای عرصه هنری که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده و عکس ۱۱ شهید هنرمند لارستان در آن جل.ه گری می کند توسط مادر شهید عسکری زاده و مرتضی وثوقی (برادر شهید وثوقی) رونمایی شد.

همچنین طی مراسمی از میلاد اکبر نژاد از سوی دکتر جعفرپور نماینده لارستان ، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان تجلیل به عمل آمد .

در پایان مراسم پس از قرات بیانیه  هیات داوران متشکل از عبدالرضا میرزانیا  ، جمشید طاهریان و امیر شایانمهر برندگان این جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

در بخش نمایشنامه نویسی :

هیات داوران جشنواره سعیده آرین را برای نگارش نمایشنامه ” سرخ شده با روغن زیاد ” را شایسته مقام برگزیده دانسته و از آقایان حجت محبی پور برای نگارش متن ” جفت شیش” و فاضل قنادی برای  نگارش نمایشنامه ” کاش می دوستم بدارد سخت ” تقدیر شد .

در بخش بازیگر مرد :

هیات داوران جشنواره به پاس تلاش جمعی در ارائه بازی روان و باورپذیر و هماهنگ  ، جایزه اول این بخش را به گروه بازیگران ” یک قاب  ، هزار خاطره ” آقایان حسین سخاوتی ، مجتبی قوامی ، هدایت پیش بین ، محمد رسول تقی زادگان ، حجت ستوده نیا لاری و خانم مرجان افروز تقدیم کرد .

همچنین  میثاق هاشمیان  برای بازی در نمایشنامه ” کاش می دوستم بدارد سخت ” مقام دوم و سروش پیشداد برای بازی در ” صلیب سرخ ” مقام  سوم را ازآن خود کردند .

در این بخش از مهدی صادقی با بازی در ” سرخ شده با روغن زیاد ” و مهدی اله یاری با بازی در             ” منورها تنها می سوزند ” تقدیر شد .

در بخش بهترین بازیگر زن :

هیات داوران فاطمه اسلام زاده و فاطمه حسن پور برای بازی درنمایشنامه  ” تاریخ تکرار می شود ” را مشترکا شایسته مقام برگزیده دانست .

همچنین در این بخش از محبوبه بلندگرامی برای بازی در ” جفت شیش ” و زینب آگاهی برای بازی در نمایش ” صلیب سرخ ” تقدیر به عمل آمد .

در بخش کارگردان :

در این بخش هیات داوران نظر به روایت صحیح قصه و استفاده مناسب از ظرفیت های نمایشنامه خوانی جایزه اول کارگردانی را به حسین سخاوتی برای کارگردانی ” یک قاب  ، هزار خاطره ” اهداء کرد .

همچنین هیات داوران  محمد جواد بدیعی را برای کارگردانی نمایشنامه ” سرخ شده با روغن زیاد ” شایسته مقام دوم دانسته   و از حمید سوری برای کارگردانی ” منورها تنها می سوزند ” و علی بازگیر از اوز برای کارگردانی ” صلیب سرخ ” تقدیر به عمل آمد .

در بخش جایزه ویژه هیات داوران :

جایزه ویژه این بخش به دلیل  ملزم بودن به اهداف جشنواره و همچنین تلاش در راستای هنر تئاتر در دیگر مناطق شهرستان لارستان به محمد دوزنده از عماد شهر برای کارگردانی ” مسافر ” اهداء شد .

در بخش طراحی پوستر نمایشنامه :

در این بخش هیات داوران امین خورسند برای طراحی پوستر نمایشنامه ” منورها تنها می سوزند ” شایسته مقام برگزیده دانست و از عبدالرضا حق پناه و علی اصغر حمامی برای طراحی پوستر نمایشنامه ” برادران دلیر ” تقدیر شد.

خروج از نسخه موبایل