نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

نگهداری: عاشق بازیگری‌ام

 تا جشنواره کل ۳: علی نگهداری جوان پرشوری است از روستای حسین‌آباد گراش، که با ابتدایی‌ترین امکانات، مستند نسبتا بلندی درباره‌ی یک موضوع آشنا ساخته است. «ایل» قصه‌ی پررنج و شیرین زندگی عشایری، مهاجرت‌ها، سختی‌ها و خوشی‌هایشان است. نگهداری درباره‌ی نحوه پرورش ایده‌ی فیلم می‌گوید: «با عشایر طایفه‌ی ایگدر که نزدیکی‌های روستای ما، اطراف خنج، سکونت می‌کنند آشنایی داشتم. تاریخچه‌ی عشایر را هم مطالعه کردم، مخصوصا کتاب بهمن بیگلربیگی را.»

نگهداری که الآن ۱۹ ساله و دانش‌آموز پیش‌دانشگاهی است، این فیلم را در سال دوم دبیرستان ساخته است، و خودش هم گویندگی آن را به عهده گرفته است. می‌گوید: «یک دوربین آنالوگ از پسردایی‌ام قرض گرفتم. هم خودم فیلم گرفتم، و هم به بقیه دادم که فیلم بگیرند. بقیه کارهای آماده‌سازی‌اش هم در مدرسه انجام شد.» او به دیده شدن فیلم‌اش اهمیت زیادی می‌دهد، و این خبر خوشی برای اوست که این فیلم در بخش ویژه‌ی گراش جشنواره قطعا نمایش داده خواهد شد. او می‌تواند به نمایش فیلم‌اش در بخش ویژه‌ی میراث فرهنگی و حتی بخش مسابقه هم امیدوار باشد.

علی نگهداری می‌گوید عاشق بازیگری است، و دوست دارد در این زمینه کار کند. این فیلم را هم به خاطر عشق به بازیگری ساخته است. او طرح دو فیلم دیگر را هم در ذهن دارد، و امیدوار است با شرکت در جشنواره و آشنایی با دیگر فیلم‌سازان منطقه، از تجربه و امکانات آنها برای دنبال کردن علاقه‌اش استفاده کند.

 

مشخصات فیلم:

ایل

تحقیق، گویندگی و کارگردانی: علی نگهداری

تدوین: اسدالله فتحی

تصویربردار: کاظم سلطانی ایگدر

تهیه کننده: قاسم سلطانی ایگدر

تولید: بهمن ۹۰

زمان: ۲۵ دقیقه و ۲۳ ثانیه

بخش: مستند

خروج از نسخه موبایل