نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

وضعیت قرمز خودکشی در گراش

هفت‌برکه: چهارمین خودکشی در یک ماه گذشته باعث شد آمار خودکشی در گراش در سال ۱۴۰۰ از میانگین کشوری بیشتر شود.

به گزارش هفت‌برکه،  رضا ز. ۴۰ ساله، روز جمعه دوم مهرماه ۱۴۰۰ در زیرزمین خانه خود اقدام به خودکشی کرد. جسد او توسط نزدیکان به بیمارستان منتقل شده بود اما در نهایت این اقدام به خودکشی به مرگ او منتهی شد. رضا دارای سه فرزند است.

این چهارمین خودکشی در یک ماه گذشته است. آمار خودکشی در شهرستان گراش به ۸ نفر در صد هزار نفر رسید. بر اساس آخرین آمار منتشرشده، آمار خودکشی در ایران به طور متوسط سالانه ۷ نفر در هر صد هزار نفر است.

خطر خودکشی تمامی گروه‌های سنی به ویژه افراد تحت فشار روحی را تهدید می‌کند. هر چهار نفری که در ماه اخیر خودکشی کرده‌اند مردان جوان و میانسال هستند. اما موارد دیگری از اقدام به خودکشی در بین گروه‌های سنی و جنسی دیگر نیز وجود داشته است.

با توجه به تعدد این موارد، خانواده‌ها در مورد افرادی که دارای سابقه اقدام به خودکشی هستند یا نشانه‌های آن را بروز می‌دهند باید دقت بیشتری داشته باشند. این راهنما کمک می‌کند تا دید بهتری درباره این موضوع حساس اجتماعی داشته باشید. (حتی اشاره به خودکشی را جدی بگیرید)

در حال حاضر، شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در گراش فعال نیست؛ اما افرادی که دارای افکار خودکشی هستند می‌توانند با تماس با شماره ۱۴۸۰ از مشاوره رایگان و امن استفاده کنند. 

خروج از نسخه موبایل