نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

فصل درو: کمباین‌ها به حرکت درآمد

هفت‌برکه: خشکسالی باعث شده برداشت غلات و کلرزا در مزارع شهرستان گراش تقریبا نصف شود. با این وجود، کمباین‌ها آماده برداشت از ۱۵۸۲ هکتار هستند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش ، حسن مرادی مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: هماهنگی لازم برای برداشت و  خرید به موقع انجام شده و مرکز خرید شهرستان واقع در بخش ارد برای خدمات‌رسانی به کشاورزان فعال شده است. پیش بینی می شود بیش از ۴۵۰۰ تن گندم، جو و کلزا از ۱۵۸۲ هکتار مزارع قابل برداشت شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: قطعاً خشکسالی عامل اصلی کم شدن سطح برداشت و کیفیت محصول تحویلی امسال خواهد بود و متاسفانه ۱۲۶۸ هکتار از مزارع دیم امسال غیر قابل برداشت است.

مدیریت جهاد کشاورزی گراش گفت: سال گذشته با  توجه به بارش‌های خوبی که داشتیم در مجموع  بیش از هشت هزار تن گندم ، جو و کلزا از مزارع شهرستان برداشت شد. 

   مرادی در پایان از کشاورزان خواست: با توجه به آسیب‌های  آتش زدن بقایای مزارع پس از برداشت و جریمه شدن افراد خاطی، امسال با توجه به خشک بودن مراتع و  کمبود علوفه دام، کشاورزان همکاری های  لازم را با دامداران جهت استفاده حداکثری از بقایای مزارع پس از برداشت محصول خود داشته باشند.

خروج از نسخه موبایل